کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۶/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۰۴۵

  حضور کرکوک در همه‌پرسی استقلال کردستان

شورای استانی کرکوک عراق مشارکت در همه‌پرسی ماه آینده استقلال کردستان را تصویب کرد. نجم‌الدین کریم، استاندار کرکوک هم گفته رای‌گیری حتما ۲۵سپتامبر برگزار خواهد شد به گزارش رویترز، 23عضو از ۴۱ عضو شورای استانی به شرکت در همه‌پرسی رای مثبت دادند. این در حالی است که اعضای عرب و ترکمن عضو شورای استانی این رای‌گیری را تحریم کرده بودند. دولت عراق، ترکیه، ایران و جامعه جهانی مخالف برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان هستند.

  پادشاه عربستان سعودی به روسیه می‌رود

پادشاه عربستان به زودی نخستین سفر رسمی خود به مسکو را از زمان به قدرت رسیدنش در ۲۳ ژانویه ۲۰۱۵ آغاز می‌کند. به گزارش روسیا الیوم، این سفر در اول اکتبر آتی آغاز خواهد شد و در این سفر ملک سلمان بن عبدالعزیز را یک هیات بزرگ دیپلماتیک و اقتصادی همراهی خواهد کرد. پادشاه عربستان در این سفر با ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه در مسکو ملاقات خواهد کرد.

  حمله انتحاری داعش به منزل نماینده افغانستان

داعش مسوولیت حمله انتحاری به منزل عبدالظاهر قدیر، نماینده مردم ولایت ننگرهار افغانستان را بر عهده گرفت. به گزارش بی‌بی‌سی، در ابتدا یک حمله‌کننده انتحاری خود را در کوچه ورودی منزل قدیر در ناحیه اول شهر جلال‌آباد منفجر کرده و دو محافظ این نماینده مجلس را کشته است و حمله‌کننده دوم قبل از اینکه موفق شود جلیقه انفجاری همراه خود را منفجر کند، توسط نیروهای پلیس کشته شده است. قدیر از چهره‌های خبرساز افغانستان است. او دو سال پیش مدعی شد که مسوولان و فرماندهان خط اول داعش در کابل زندگی می‌کنند و به سفارتخانه‌ها و اداره‌های امنیتی افغانستان رفت‌وآمد دارند.

  ورود همسر «نوازشریف» به دنیای سیاست

بیگوم کلثوم همسر نوازشریف، نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان در انتخابات میان‌دوره‌یی پارلمان شرکت می‌کند. به گزارش روزنامه نیشن، مریم نوازشریف دختر نوازشریف در کمپینی که برای حمایت از مادرش برگزار شده بود، گفته رای‌دهندگان پاکستانی باید انتقام پدرش را با انتخاب همسرش در انتخابات میان‌دوره‌یی پارلمان بگیرند. نوازشریف چندی پیش به اتهام فساد مالی توسط دادگاه عالی پاکستان از سمتش برکنار شد.

   نارضایتی بغداد از انتقال داعشی‌ها

نخست‌وزیر عراق ضمن انتقاد از انتقال تروریست‌ها به مناطق مرزی عراق و سوریه از دمشق خواسته تحقیقات در این زمینه را آغاز کند. به گزارش ایسنا، حیدر العبادی تاکید کرده که انتقال تعداد بی‌شماری از تروریست‌های داعش به مناطق مرزی با عراق امری غیرقابل قبول است. عناصر داعش دوشنبه از مرزهای سوریه و لبنان به سمت البوکمال در حومه دیرالزور در شرق سوریه منتقل شدند. این اتفاق براساس توافقی بین حزب‌الله لبنان و داعش با موافقت دمشق انجام شد. حال به نظر می‌رسد این مساله باعث نگرانی عراق شده که شکست‌های سنگینی بر داعش در کشور خود وارد کرده است.

 

ارسال نظر