کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۶/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۹۶۱

13 کشته و زخمی در حمله انتحاری کابل

در حمله انتحاری سه‌شنبه در کابل پایتخت افغانستان، دست‌کم پنج نفر کشته و هشت نفر مجروح شدند. به گزارش رویترز، این حمله انتحاری در ورودی بانکی در نزدیکی سفارت ایالات‌متحده اتفاق افتاده است. چند شهر افغانستان از جمله کابل در ماه‌های گذشته هدف حملات انتحاری و تروریستی مرگباری بوده‌اند که ده‌ها کشته بر جای گذاشته و به انتقاد مردم این کشور از دولت اشرف غنی دامن زده است. سازمان ملل اعلام کرده در نیمه نخست سال جاری ۲۰۹ غیرنظامی کشته و ۷۷۷نفر در این‌گونه حملات زخمی شده‌اند.

امارات: قطر عامل ویرانی در منطقه است

سفیر امارات در ایالات‌متحده امریکا سه‌شنبه مدعی شده قطر عامل ویرانی در منطقه است. به گزارش العربیه، یوسف العتیبه با رد ادعای قطر مبنی بر محاصره این کشور گفته، قطر با خطر قحطی روبه‌رو نیست و بنادر و فرودگاه‌های این کشور باز هستند. او تاکید کرده که اقدام‌های انجام شده علیه قطر برای حفظ امنیت چهار کشور عرب بوده است. العتیبه گفته قطر دومین کشور جهان است که بیشترین تعداد تروریست را در خود جای داده است. نام این تروریست‌ها در لیست سازمان ملل متحد و ایالات‌متحده امریکا دیده می‌شود.

احتمال بازگشایی گذرگاه طریبیل در مرز عراق و اردن

منابع اردنی از احتمال بازگشایی گذرگاه الکرامه-طریبیل بین عراق و اردن ظرف 24 ساعت آینده خبر داد. به گزارش رأی الیوم، منابع دولتی آگاه اعلام کردند که گذرگاه الکرامه-طریبیل در مرز با عراق احتمالا ظرف ۴۸ ساعت آتی بازگشایی می‌شود. این اقدام بعد از تکمیل مقدمات اداری و امنیتی از سوی دو طرف صورت می‌گیرد. این منابع اعلام کردند که طی دو روز آینده مقدماتی برای سفر مسوولان رسانه‌یی اردن و نمایندگان دیگر روزنامه‌های خارجی در این کشور به گذرگاه مرزی فراهم می‌شود. مقدمات نهایی برای روند سفرهای تجاری میان دو کشور و انتقال مسافران به صورت زمینی فراهم شده است. یکی از فرماندهان عراقی اعلام کرده بود که گذرگاه طریبیل قبل از پایان آگوست بازگشایی می‌شود. وی گفته بود که تمام کارمندان فعالیت‌شان را در گذرگاه طریبیل ازسر گرفته‌اند.

شکنجه‌گاه داعش در غرب تلعفر کشف شد

فرماندهی پلیس فدرال از کشف یک زندان داعش حاوی اتاق‌های شکنجه در غرب شهر تلعفر خبر داده است. به گزارش رسانه‌های عراقی، این زندان حاوی اتاق‌ها و سلول‌های انفرادی بازداشت و شکنجه غیرنظامیان است. فرمانده پلیس عراق همچنین از کشف مقادیری دارو و موادمخدر در این زندان خبر داده است. فرمانده عملیات آزادسازی تلعفر از توابع استان نینوا در شمال عراق در هشتمین روز از شروع این عملیات یک‌شنبه اعلام کرد که همه محلات تلعفر آزاد شدند.

 

 

ارسال نظر