کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۸۱۹

آمادگی ارتش ترکیه برای حمله به عفرین سوریه

ارتش ترکیه برای حمله به یگان‌های مدافع خلق در شهر عفرین در شمال‌غرب استان حلب سوریه آماده می‌شود. خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع محلی شهر کلیس ترکیه گزارش داده که یگان‌های ارتش ترکیه آماده ورود به شهر عفرین هستند. آمادگی ارتش ترکیه برای حمله به یگان‌های مدافع خلق (کردها) که با داعش مبارزه می‌کنند در حالی است که کردها پیش از این به ترکیه درباره حمله به مواضع خود هشدار داده‌اند. ترکیه که از حمایت کردهای سوریه توسط امریکا خشمگین است از

 24 آگوست 2016 عملیاتی را تحت عنوان سپر فرات در شمال سوریه شروع و اعلام کرد که درنظر دارد منطقه‌یی امن به وسعت 5 هزار کیلومتر مربع در شمال سوریه به عرض نزدیک به 100 کیلومتر و عمق 50 کیلومتر ایجاد کند.

قطر: زمان پایان محاصره‌ فرا رسیده است

یکی از مسوولان بلندپایه قطر با تاکید بر اینکه محاصره قطر تاثیرات منفی روی کشورهای منطقه خلیج‌فارس گذاشته، اعلام کرد دیگر زمان آن فرا رسیده که این محاصره پایان یابد. به گزارش النشره، سیف بن احمد آل ثانی، مدیر دفتر ارتباطات دولتی قطر گفته تلاش‌های عربستان، امارات، مصر و بحرین درخصوص قانع کردن دولت‌ها برای محکوم کردن دوحه با شکست روبه‌رو شده و وقت آن رسیده که به محاصره قطر پایان دهند. این مقام عربی گفته که کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس میلیون‌ها دلار برای رسانه‌های خود در یک کمپین سیستماتیک جهت تخریب قطر هزینه کردند، در حالی که دوحه اموال خود را صرف منافع مردم و آموزش آنها به‌طور ویژه کرده است. عربستان، امارات، بحرین و مصر از 5 ژوئن ۲۰۱۷ به اتهام حمایت قطر از تروریسم همه ارتباطات زمینی، دریایی و هوایی خود با دوحه را قطع کردند.

استقرار نیروی هوایی بریتانیا در افغانستان

نشریه ساندی‌تایمز در گزارشی فاش کرد سرویس ویژه هوایی ارتش بریتانیا (اس.ا.اس) در چارچوب حمایت از راهبرد نظامی دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا برای مبارزه با تروریسم و داعش، در افغانستان مستقر می‌شود. منابع ارشد نظامی بریتانیا می‌گویند که ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا، آمادگی دارد تا با اعزام نیروهای ویژه این کشور برای مبارزه با داعش، القاعده و طالبان در افغانستان موافقت کند. در حال حاضر 8 هزار و 400 نیروی امریکایی در افغانستان حضور دارند و ترامپ درنظر دارد 4 هزار نیروی نظامی به افغانستان اعزام کند.

 

ارسال نظر