کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۶/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۷۴۶

افزایش کشته‌شدگان حمله به مسجد در کابل

مقام‌های وزارت بهداشت افغانستان اعلام کردند شمار کشته‌شدگان حمله به مسجد امام‌زمان(عج) در شمال کابل به ۲۸ نفر رسیده است. به گزارش بی‌بی‌سی، در این رویداد ۲۸ نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شده‌اند که تعدادی از آنان زنان و کودکان هستند. با توجه به وخامت حال برخی مجروحان امکان افزایش شمار کشته‌شدگان وجود دارد. یک انفجار انتحاری جمعه در ورودی مسجد امام‌زمان‌(عج) رخ ‌داد و سپس دو نفر دیگر از مهاجمان وارد مسجد شدند. درگیری نیروهای امنیتی و مهاجمان در محل تقریبا پنج ساعت طول کشیده است. به‌گفته شاهدان عینی تعداد مهاجمان چهار نفر بوده است. داعش مسوولیت این حمله را به عهده گرفت.

فرار نخست‌وزیر سابق تایلند به دوبی

یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر سابق تایلند به دوبی گریخته است. دیوان عالی تایلند پس از آنکه نخست‌وزیر پیشین این کشور در جلسه دادگاه حاضر نشد، حکم جلب و بازداشت او را صادر کرد. وکلای شیناواترا گفتند دلیل غیبت او بیماری بوده است. گفته شده، شیناواترا از طریق کامبوج و سنگاپور به دوبی رفته است. به گزارش بی‌بی‌سی، تاکسین شیناواترا، نخست‌وزیر سابق و برادر یینگلاک هم در دوبی در تبعید است. پرونده اتهامی علیه نخست‌وزیر سابق تایلند به پرداخت چندین میلیون دلار در قالب یارانه به کشاورزان مربوط می‌شود.

تظاهرات ضد امریکایی در پاکستان

مردم پاکستان در مناطق مختلف این کشور در تظاهراتی ضد امریکایی، سیاست‌های واشنگتن در منطقه و جهان را محکوم کردند. به گزارش واحد مرکزی خبر، معترضان سخنان اخیر رییس‌جمهور امریکا در قبال پاکستان را محکوم کردند. دونالد ترامپ اعلام کرده که پاکستان در برابر دریافت میلیاردها دلار کمک مالی از امریکا، هیچ کاری برای از بین بردن پناهگاه‌ تروریست‌ها در خاک خود انجام نداده است. این سخنان ترامپ، موجب نارضایتی اسلام‌آباد و دستگاه‌های مختلف این کشور شده است.

چاووش‌اوغلو: آلمان رییس اتحادیه اروپا نیست

مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه، گفته آلمان باید درک کند که رییس دیگر کشورهای اتحادیه اروپا یا کشورهای کاندیدای عضویت در این اتحادیه نیست. به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه آلمان یک روز پیش‌تر در گفت‌وگو با نشریه بیلد گفته بود که ترکیه باوجود رهبری چون رجب طیب اردوغان به اتحادیه اروپا راه نخواهد داشت. تنش‌های آلمان و ترکیه پس از کودتای نافرجام 15جولای سال گذشته به‌شدت متشنج شده است. آلمان بارها از سرکوب‌های پساکودتا در ترکیه انتقاد کرده و این مساله خشم دولتمردان آنکارا را برانگیخته است.

 

ارسال نظر