افشای هزینه‌های هنگفت ماکرون برای آرایش خود

۱۳۹۶/۰۶/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۷۴۳

گروه جهان|

یک نشریه فرانسوی فاش کرده که امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه در 3ماهه اول ریاست‌جمهوری خود 26هزار یورو معادل 24هزار پوند صرف آرایش خود کرده است. به نوشته لوپوئن، دو صورت حساب یکی به ارزش 10هزار یورو و دیگری به ارزش 16هزار یورو که به آرایشگر شخصی امانوئل ماکرون رییس‌جمهور فرانسه به نام ناتاشا‌ام. ۴۰ساله پرداخت شده، مشاهده کرده است.

گفته شده، ماکرون به ظاهر خود اهمیت زیادی می‌دهد و همواره این آرایشگر شخصی خود را در دسترس دارد تا به تجدید آرایش ظاهری خود بپردازد. آلکسیس کوهلر، دبیرکل اقامتگاه رسمی ماکرون در کاخ الیزه پاریس مسوول پرداخت این صورت‌ حساب‌ها که به مذاق بسیاری در این کاخ خوش نیامده، است. این درحالی است که فرانسوا اولاند، رییس‌جمهور قبلی فرانسه نیز به آرایشگر صورت و آرایشگر موی خود ماهانه 6 هزار و 10هزار یورو پرداخت می‌کرد.

به نوشته نشریه ونیتی فیر، نیکولا سارکوزی، رییس‌جمهور اسبق فرانسه نیز حدود 8 هزار یورو در ماه صرف آرایش موی سرش می‌کرد. این افشاگری جدید خبر خوبی برای ماکرون در ۱۰۰روز اول ریاست‌جمهوری خود سریع‌تر و بیشتر از هر رییس‌جمهور دیگری در فرانسه محبوبیتش را از دست داده، نخواهد بود و به کمپین مشهور وی به نام اخلاقی کردن زندگی عمومی آسیب وارد خواهد کرد.

انتقاد از هزینه شخصی ماکرون در شرایطی بالا گرفته که نظرسنجی‌ها پیش‌تر هم از نارضایتی شهروندان فرانسوی از هزینه‌های بانوی اول فرانسه خبر داده بودند. گفته شده که شهروندان فرانسه با اختصاص دادن یک دفتر کار رسمی، کارکنان و کمک هزینه‌ از بودجه عمومی به برژیت ماکرون مخالف هستند. تیری پل والت، رهبر جنبش «برابری ملی» در این باره گفته است:«دلیلی وجود ندارد که به همسر رییس‌جمهوری بودجه‌یی از صندوق دولت اختصاص یابد به ‌ویژه آنکه اکنون برژیت ماکرون 2 یا3 دستیار و 2 نیروی امنیتی در اختیار دارد و همین کافی است.» ماکرون ۳۹ساله در دوران کارزار انتخاباتی اعلام کرده بود که با اعطای موقعیت رسمی به همسرش، جایگاه او را تا بانوی اول افزایش خواهد داد اما مخالفان می‌گویند، حاضر نیستند که به عنوان مالیات‌دهنده به دولت فرانسه، پولی برای این کار بپردازند؛ به‌ ویژه آنکه نه قانون اساسی فرانسه و نه هیچ پروتکلی به شریک زندگی رییس‌جمهوری چنین جایگاهی نمی‌دهد.

 

ارسال نظر