چین به تحریم‌کنندگان کره‌شمالی پیوست

۱۳۹۶/۰۶/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۷۴۲

گروه جهان|

چین در اقدامی نسبتا کم‌سابقه اشخاص و شرکت‌های کره‌شمالی را از انجام معامله‌های جدید در این کشور منع کرد. این در حالی است که به گفته ارتش کره‌جنوبی، کره‌شمالی بار دیگر به شلیک موشک به سمت سواحل شرقی اقدام کرده است که این موشک‌ها در دریای ژاپن سقوط کرده‌اند.

به گزارش اسکای‌نیوز، وزارت دفاع کره‌جنوبی گفته ارتش کره‌جنوبی منطقه را برای مقابله با تحریک‌های احتمالی بیشتر از سوی کره‌شمالی زیر نظر گرفته است. مقام‌های کره‌جنوبی گفته‌اند، این شلیک‌ها از محلی در استان گنگون در کره‌شمالی پرتاب شده و بعد از طی مسافتی حدود ۲۵۰ کیلومتر در دریا فرود آمده‌اند. این در حالی است که هزاران نفر از سربازان امریکا و کره‌جنوبی در رزمایش نظامی مشترکی شرکت دارند که پیونگ‌یانگ همواره با برگزاری آن مخالف بوده است. در حقیقت کره‌شمالی این سه موشک را در واکنش به مانور نظامی مشترک امریکا و کره‌جنوبی پرتاب کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، پنتاگون نیز تایید کرده است که کره‌شمالی در نخستین ساعات صبح شنبه به وقت شرق آسیا، سه موشک کوتاه‌برد به سمت سواحل جنوبی دریای کره پرتاب کرده است. به گفته ارتش امریکا، از میان این پرتاب‌ها پرتاب موشک اول و آخر ناموفق بود. موشک دوم نیز تقریبا بلافاصله بعد از شلیک منفجر شد. کره‌شمالی در ماه گذشته بعد از شلیک یک موشک بین‌قاره‌یی، امریکا را تهدید کرد که گوآم، جزیره تحت اختیار این کشور را با موشک هدف قرار می‌دهد. فرماندهی آسیا-اقیانوسیه ارتش امریکا اعلام کرد که این شلیک‌ها هیچ‌گونه تهدیدی برای جزیره گوآم در اقیانوس آرام یا حتی امریکای شمالی محسوب نمی‌شدند. در همین حال، در ادامه افزایش تنش‌ها میان کره‌شمالی، همسایگانش و امریکا بر سر آزمایش‌های موشکی این کشور، چین از اجرای تحریم‌های سازمان ملل علیه کره‌شمالی خبر داد. وزارت بازرگانی چین با اعلام این محدودیت‌ها گفت: درخواست‌های کره‌شمالی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید چین در آن کشور پذیرفته نخواهند شد. سازمان ملل متحد ششم آگوست تحریم‌های جدیدی را علیه کره‌شمالی وضع کرد که می‌تواند تاثیر مهمی روی صادرات این کشور بگذارد. چین گفته است در اجرای این تحریم‌ها دیگر از کره‌شمالی زغال‌سنگ، سنگ‌های معدنی، سرب، آهن و غذاهای دریایی نمی‌خرد.

 

ارسال نظر