کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۴۱۶

اصابت 85 راکت از خاک پاکستان به شرق افغانستان

سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت کنر در شرق افغانستان اعلام کرده نظامیان پاکستانی 85 راکت را به ولسوالی‌های دانگام و ناری این ولایت پرتاب کردند. به گزارش ایرنا، این راکت‌ها به‌دلیل اصابت به مناطق غیرمسکونی تلفات جانی نداشته، اما خسارات مالی آن هنوز مشخص نشده است. در 3 سال گذشته هزاران راکت به ولایت‌های مرزی افغانستان در ننگرهار، کنر و قندهار پرتاب شده که مقامات افغان مسوولیت آن را متوجه دولت پاکستان دانسته‌اند.

انهدام گسترده منازل در «العوامیه» عربستان

تصاویر ماهواره‌یی که از شهرک العوامیه در استان القطیف عربستان سعودی گرفته شده، نشانگر حجم گسترده ویرانی منازل توسط نیروهای امنیتی عربستان‌سعودی است. به گزارش پایگاه خبری المنار، اخیرا درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی عربستان سعودی و افراد مسلح در العوامیه افزایش یافته و این نیروها به انهدام گسترده منازل می‌پردازند تا جایی که نهادهای حقوق بشری از عربستان‌سعودی انتقاد کرده و خواهان توجه به حقوق بشر شده‌اند. سازمان ملل متحد اخیرا از عربستان خواسته تا در برخورد با ساکنان عمدتا شیعه این شهرک در چارچوب قوانین بین‌المللی و حقوق بشر رفتار کنند.

پیشروی نیروهای عراقی در اطراف «تلعفر»

نیروهای عراقی به همراه حشد شعبی در ادامه عملیات خود برای آزادسازی شهر تلعفر و روستاهای اطراف آن توانستند مناطق دیگری را آزاد کنند و دست‌کم 20 تروریست را از پای درآورند. به گزارش سومریه‌نیوز عراق، در دومین روز عملیات ارتش عراق 9 روستا در جنوب غرب شهرستان تلعفر آزاد شد و نیروها توانستند بخشی از ارتفاعات زمبر در نزدیکی شهر تلعفر را که مشرف به منطقه است را از کنترل داعش خارج کردند. بنابراین گزارش استحکامات و خطوط دفاعی داعش در اطراف شهر تلعفر تقریبا منهدم شده است.

 

اردوغان به اردن رفت

رییس‌جمهور ترکیه برای دیدار با پادشاه اردن دوشنبه به امان، پایتخت اردن سفر ‌کرد. به گزارش العالم، علت سفر رجب طیب اردوغان به امان دیدار با عبدالله دوم و شرکت در جشنی به مناسبت گذشت 70سال از آغاز روابط دوجانبه میان طرفین اعلام شده است. کارشناسان بر این باور هستند که با توجه به درگیر بودن دو کشور با بحران سوریه، این سفر در این برهه زمانی از اهمیت خاصی برخوردار است. دیوان پادشاهی اردن نیز پیش از این اعلام کرده بود که اردوغان و عبدالله دوم در جریان این دیدار روابط فیمابین و مسائل منطقه‌یی را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار می‌دهند.

 

 

ارسال نظر