کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۵/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۲۶۴

سفر وزیر دفاع امریکا به ترکیه و اردن

وزیر دفاع امریکا قرار است به اردن، ترکیه و اوکراین برود. به گزارش رویترز، جیمز ماتیس وزیر دفاع امریکا سفرش را از اردن آغاز و در آنجا با عبدالله دوم پادشاه این کشور عربی گفت‌وگو می‌کند. اردن یکی از اعضای ائتلاف تحت رهبری امریکا برای مقابله با داعش در عراق و سوریه است. این نخستین سفر متیس به عنوان وزیر دفاع امریکا به این کشور عربی است. وزیر دفاع ایالات‌متحده پس از اردن قرار است به ترکیه برود و در آنجا با رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه دیدار کند.  

شمارش معکوس برای آغاز آزادسازی تلعفر

فرماندهان نظامی عراقی اعلام کردند که به سمت پایگاه‌های احداث شده در اطراف شهر تلعفر حرکت کرده‌اند تا به‌زودی عملیات زمینی علیه داعش را آغاز کنند. به گزارش رویترز، شهر تلعفر که در 80کیلومتری غرب موصل واقع شده، مهم‌ترین شهر باقی مانده در کنترل این گروه تروریستی در عراق محسوب می‌شود و اکنون تحت محاصره کامل است. فرماندهان نظامی امریکایی و عراقی تعداد تندروها در این شهر را حدود دو هزار نفر می‌دانند.  

اردوغان: احزاب آلمانی دشمنان ترکیه هستند

رییس‌جمهوری ترکیه از ترک‌های مقیم آلمان خواسته در انتخابات سراسری به هیچ‌یک از احزاب عمده این کشور ازجمله سبزها، دموکرات مسیحی‌ها و سوسیال دموکرات‌ها رای ندهند. به گزارش یورونیوز، رجب طیب اردوغان با ادعای اینکه این سه حزب دشمنان اصلی ترکیه هستند، گفته این سه حزب هیچ‌گاه دموکراتیک نبوده‌اند. سخنان جدید اردوغان تاییدی بر اختلافات میان رهبران دو کشور ترکیه و آلمان است که در ماه‌های اخیر شدت گرفته است. اهمیت تنش‌ها دو چندان است زیرا ترک‌ها بزرگ‌ترین جمعیت مهاجران در آلمان را تشکیل می‌دهند و بخش عمده‌یی از آنها در سال‌های اخیر از سیاست‌های اردوغان و حزب عدالت و توسعه حمایت کرده‌اند.

سالروز استقلال افغانستان در میان تدابیر امنیتی

سالروز استقلال افغانستان در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، شمار نیروهای پلیس در کابل که میزبان مراسم خصوصی اشرف غنی رییس‌جمهوری افغانستان، با حضور شخصیت‌های افغان است، به‌شدت افزایش یافته بود. ۱۹ آگوست سالروز امضای معاهده راولپندی در ۱۹۱۹ است که به افغانستان پس از سه جنگ خونین استقلال کامل از بریتانیا را داد. کابل از زمان انفجار مهیب ۳۱ مه در نزدیکی مقرهای دیپلماتیک در حالتی نامطمئن به‌سر می‌برد. این حمله به کشته شدن حدود ۱۵۰ نفر و زخمی شدن حدود ۴۰۰ نفر انجامید که عمدتا غیرنظامی بودند و هیچ فرد یا گروهی تاکنون مسوولیت آن را نپذیرفته است.

 

ارسال نظر