کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۵/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۸۲۸

تایید همکاری طالبان و داعش در میرزا اولنگ

یک گروه‌ حقوق بشری افغانستان تایید کرده که طالبان و داعش در حمله به روستای میرزا اولنگ در ولایت سرپل که در آن حدود ۵۰ تا ۶۰ کشته شدند، با یکدیگر همکاری کردند. به گزارش رویترز، طالبان پیش‌تر مطالب مطرح شده درباره اینکه حمله به میرزا اولنگ یک عملیات مشترک با شاخه محلی داعش بوده را رد کرده بود. با این حال کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان گفته تحقیقات اولیه حاکی از آن است که این دو گروه که در حالت عادی رقبای سرسخت یکدیگر هستند در این حمله با یکدیگر همکاری کرده‌اند. به اعتقاد کارشناسان، حمله به میرزا اولنگ نشان‌دهنده وضعیت امنیتی وخیم در بسیاری از مناطق ولایتی افغانستان است.

افزایش تدابیر امنیتی در مرزهای ترکیه و سوریه

ترکیه اعلام کرده به ‌دلیل تحولات اخیر در شهر ادلب، در طول 150کیلومتر از مرزهایش با سوریه تدابیر امنیتی بیشتری اتخاذ می‌کند. به گزارش حریت، بینالی ییلدیریم نخست‌وزیر ترکیه گفته است: «با توجه به تحولات اخیر در منطقه به خصوص در شهر ادلب سوریه ما تدابیر بیشتری در 150کیلومتر مرز هاتای با سوریه اتخاذ می‌کنیم. همان‌گونه که می‌دانید گروه‌های رادیکال کنترل این منطقه را در دست گرفته‌اند و ما برای جلوگیری از فجایع انسانی و تهدیدهای امنیتی علیه کشورمان این تدابیر را اتخاذ خواهیم کرد.» استان ادلب تنها استان در سوریه است که به‌طور کامل در کنترل شورشیان سوری بوده است.

درخواست تعویق همه‌پرسی استقلال کردستان عراق

وزیر خارجه امریکا از رییس اقلیم کردستان عراق خواسته که برگزاری همه‌پرسی استقلال را به تاخیر بیندازد. کردستان عراق بر چنین درخواستی صحه گذاشت اما اعلام کرد، همه‌پرسی همان تاریخ درنظر گرفته شده برگزار می‌شود و به تاخیر نمی‌افتد. به گزارش الجزیره، در بیانیه ریاست اقلیم کردستان عراق که شنبه منتشر شده آمده است، در خصوص درخواست برای تعویق در برگزاری همه‌پرسی که وزیر خارجه امریکا در گفت‌وگوی تلفنی با مسعود بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق مطرح کرده، بارزانی به تیلرسون مشارکت و همزیستی مسالمت‌آمیز را که هدف اصلی کردستان عراق با دولت این کشور در طول تاریخ بوده یادآوری کرده است. در این بیانیه جزییات زیادی از پاسخ بارزانی به درخواست امریکا نیامده است. قرار است این همه‌پرسی ۲۵ سپتامبر برگزار شود.

 

ارسال نظر