ژاپن سامانه پاتریوت مستقر می‌کند

۱۳۹۶/۰۵/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۸۲۷

گروه جهان   ژاپن سیستم دفاع موشکی هوایی در مناطق غربی این کشور را برای مقابله با تهدیدهای موشکی کره ‌شمالی تقویت و سامانه موشکی پاتریوت در شیمانه و هیروشیما در جزیره هونشو و کوچی در جزیره شیکوکو مستقر می‌کند.

به گزارش بی‌بی‌سی، این اقدام در واکنش به تهدید کره‌شمالی به حمله موشکی به گوام است، جزیره گوام در اقیانوس آرام و در جنوب شرقی کره‌شمالی است که امریکا در آن پایگاه نظامی دارد و موشک کره‌شمالی برای حمله به این پایگاه احتمالا از مناطق مزبور در ژاپن عبور خواهد کرد. کره‌شمالی در ادامه جنگ لفظی با رییس‌جمهوری امریکا تهدید کرده است تا اواسط ماه آگوست 4 فروند موشک میان‌برد را به سوی جزیره گوام پرتاب خواهد کرد. ژاپن همچنین یک ناوشکن به دریای ژاپن می‌فرستد. این ناوشکن مجهز به سیستم راداری است که توان درگیری موشک‌های بالیستیک را دارد.

در همین حال تلویزیون دولتی چین گزارش داد که شی جین‌ پینگ، رییس‌جمهوری چین به دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا گفته است که یک راه‌حل مسالمت‌آمیز برای بحران کره شمالی ضروری است.

رهبران دو کشور تماس تلفنی داشتند و شی جین پینگ در آن خویشتن‌داری همه طرف‌ها و پرهیز از تشدید تنش‌ها را خواستار شد. رییس‌جمهوری چین همچنین گفت که حفظ صلح در شبه جزیره کره به نفع چین و امریکاست. ترامپ و شی جین ‌پینگ توافق دارند که کره‌شمالی باید رفتار تحریک‌آمیز خود را متوقف کند. روسای جمهور دو کشور همچنین تعهد خود به عاری‌ساختن شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌یی را تکرار کردند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز از طرح مشترک کشورش با چین برای کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره خبر داده است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هم گفته که این بحران «راه‌حل نظامی» ندارد. این درحالی است که ترامپ گفته طرح‌های نظامی امریکا برای واکنش در برابر اقدام احتمالی کره‌شمالی آماده است. ترامپ در توییترش نوشت:«چنانچه کره‌شمالی نابخردانه عمل کند، طرح‌های نظامی ما کاملا مهیاست، حاضر و آماده! امید که کیم جونگ اون مسیر دیگری انتخاب کند.»

در همین حال‌، رسانه‌های محلی کره‌شمالی روز شنبه گزارش دادند که نزدیک به ۳.۵ میلیون نفر از مردم این کشور برای پیوستن به ارتش برای شرکت در جنگ با امریکا درخواست داده‌اند. به گزارش نشریه رودونگ سینمون وابسته به حزب حاکم کارگر در کره‌شمالی با توجه به وعده دولت کره‌شمالی برای تلافی ‌کردن اقدامات امریکا بعد از تحریم‌های جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ‌یانگ انبوهی از مردم ازجمله دانشجویان، کارگران و سربازان بازنشسته درخواست پیوستن به ارتش را مطرح کرده‌اند.

 

ارسال نظر