کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۷۵۴

ایکائو شکایت قطر را رد کرد

شورای سازمان بین‌المللی هوانوردی(ایکائو) با رد شکایت قطر از عربستان و متحدانش گفته که دولت‌ها باید مسائل سیاسی خود را در محافل بین‌المللی دیگری جدا از ایکائو بررسی کنند. به گزارش اسکای‌نیوز، مدیرعامل ایکائو گفته است:«این احکام بیانگر بی‌طرفی و پایبندی این سازمان به نقشی است که به ‌خاطر آن ایجاد شده است.» عربستان، بحرین، امارات و مصر از 15خرداد قطر را به اتهام حمایت از گروه‌های تروریستی و چند اتهام دیگر تحریم هوایی، زمینی و دریایی کردند.

پرداخت 360 میلیون دلار بدهی مالزی به ابوظبی

مالزی 360میلیون دلار از بدهی شرکت توسعه مالزی واحد(وان.‌ام.دی.بی) را به شرکت بین‌المللی سرمایه‌گذاری پتروشیمی ابوظبی پرداخت کرد. به نوشته تارنمای شبکه خبر آسیا، شرکت توسعه مالزی واحد که زیر نظر مستقیم نجیب رزاق، نخست‌وزیر این کشور جنوب شرق آسیا اداره می‌شود، اعلام کرده پرداخت تمام بدهی به شرکت بین‌المللی سرمایه‌گذاری پتروشیمی ابوظبی از درآمدهای ناشی از طرح بهینه‌سازی این شرکت درحال انجام است. این شرکت مالزیایی متهم به فساد مالی است. شرکت توسعه مالزی واحد بیش از دو سال است که درگیر فساد مالی منتسب به نجیب رزاق است.

30 کشته و زخمی در حملات تروریستی پاکستان

انفجار بمب در باجور واقع در شمال غربی پاکستان دست‌کم 3 کشته و 25مجروح بر جای گذاشت. به گزارش داون پاکستان، این رویداد تروریستی روز جمعه بر اثر انفجار بمب کار گذاشته شده در کنار یک خیابان رخ داده و قربانیان این انفجار، جمعی از کارگران مشغول کار در نزدیکی محل انفجار بودند. صبح جمعه در یک حادثه تروریستی جداگانه در کراچی، یکی از افسران ارشد پلیس راهنمایی و رانندگی این شهر درحالی که به همراه راننده‌اش با خودرو ویژه پلیس درحال عزیمت به محل کارش بود از سوی افراد موتورسوار مسلح و ناشناس هدف حمله قرار گرفت و هر دو نفر در دم کشته شدند.

جنگ «گوجه ‌فرنگی» بین روسیه و ترکیه

روسیه و ترکیه وارد جنگ پر از هشدار بر سر گوجه فرنگی شده‌اند. به گزارش ایرنا، درحالی که امکان از سرگیری واردات گوجه‌ فرنگی از ترکیه که از سال 94 در چارچوب تحریم‌های گسترده مسکو علیه آنکارا مرتبط با ساقط شدن بمب‌افکن روسی توسط روسیه رد شده، طرف مقابل نسبت به تداوم این وضعیت هشدار داده است. آلکساندر تکاچف، وزیر کشاورزی روسیه گفته که مسکو قصد از سرگیری واردات گوجه فرنگی از ترکیه را ندارد. این درحالی است که نهاد زیبکچی، وزیر اقتصاد ترکیه هشدار داده که اگر مسکو اجازه واردات برخی اقلام محصولات کشاورزی ازجمله گوجه فرنگی به روسیه را ندهد، آنکارا تدابیری برای پاسخ به این اقدام اجرا می‌کند.

 

ارسال نظر