کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۵/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۶۰۶

ظهور مسلم لیگ جدید در پاکستان

«مسلم‌لیگ» نامی آشنا در صحنه سیاسی پاکستان است که شاخه‌های مختلف ازجلمه «مسلم‌لیگ نواز» حزب حاکم فعلی از آن منشعب شده اما به تازگی گروه جنجالی «جماعت الدعوه» با تشکیل حزب سیاسی، عنوانی تقریبا مشابه با نام حزب حاکم برای حزبش برگزیده است. به گزارش ایرنا، با وجود فشارهای منطقه‌یی و بین‌المللی به ‌ویژه از سوی هند و امریکا بر پاکستان برای محدود کردن فعالیت‌های گروه جماعت الدعوه به رهبری حافظ سعید، این گروه به تازگی و در آستانه انتخابات 2018 پاکستان یک حزب سیاسی با عنوان «ملی مسلم‌لیگ» با عنوان اختصاری با هدف حضور در انتخابات آتی تشکیل داده است. جماعت الدعوه از گروه‌های تندرو در پاکستان محسوب می‌شود. حافظ سعید رهبر این گروه به‌ دلیل فشارهای امریکا و هند بر پاکستان از حدود 8 ماه پیش در بازداشت خانگی قرار گرفته است.

 

اردوغان آلمان را به همکاری با تروریسم متهم کرد

رییس‌جمهوری ترکیه دولت آلمان را به‌ دلیل عدم همکاری اطلاعاتی با آنکارا به همکاری با تروریست‌ها متهم کرد. به گزارش یورونیوز، رجب طیب اردوغان در سخنرانی در استان ریزه ترکیه گفت که آلمان به هزاران پرونده مظنونان تروریستی که از سوی ترکیه فرستاده شده بود، پاسخی نداده و به همین دلیل شریک جرم تروریست‌ها محسوب می‌شود. انتظار می‌رود، اظهارات جدید اردوغان به تشدید تنش‌ها بین آلمان و ترکیه منجر شود؛ تنشی که از زمان برگزاری کارزارهای همه‌پرسی قانون اساسی ترکیه در شهرهای آلمان میان دو کشور آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

 

هشدار در مورد کشتار گروگان‌ها در «میرزا اولنگ»

یک روز پس از کشته ‌شدن دست‌کم ۵۰ غیرنظامی توسط تروریست‌های طالبان و داعش در روستای میرزا اولنگ در استان سرپل، نگرانی‌ها در مورد ادامه کشتار در این منطقه افزایش یافته است. گفته می‌شود، طالبان و داعش مشترکا پس از تصرف روستای میرزا اولنگ غیرنظامیان ازجمله کودکان و زنان را تیرباران کرده‌اند. به گفته مقام‌های محلی، مهاجمان در سرپل دست‌کم ۱۵۰خانوار را گروگان گرفته‌اند و آنها زیر تیغ و گلوله طالبان و داعش هستند و بیم آن می‌رود که هر لحظه یکی از آنها به کام مرگ فرستاده شود. ناظران وضعیت روستای میرزا اولنگ را بسیار وخیم توصیف کرده و از احتمال یک نسل‌کشی در این منطقه خبر داده‌اند.

 

بازداشت 3 مظنون داعشی در ترکیه

خبرگزاری آناتولی اعلام کرده 3 تبعه عراقی به ظن ارتباط با گروه تروریستی داعش در شهر یوزگات ترکیه دستگیر شدند. به گزارش ایرنا و به نقل از این رسانه، نیروهای بخش مبارزه با تروریسم پلیس یوزگات ترکیه با یورش به خانه‌یی شناسایی شده 2 تبعه عراقی را به ظن داشتن ارتباط با داعش دستگیر کردند. بنا به این گزارش همچنین یک تبعه عراقی دیگر که با این افراد در ارتباط بود، هنگام تلاش برای فرار به یونان در شهر ازمیر دستگیر و به یوزگات منتقل شد. رسیدگی به پرونده این متهمان دستگیر شده ادامه دارد.

 

ارسال نظر