کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۵۳۲

 باز شدن حریم هوایی بحرین به روی قطر

براساس حکم سازمان هوانوردی بین‌المللی، از دوشنبه بحرین باید آسمان خود را پس از ماه‌ها به روی هواپیماهای قطری باز کند. به گزارش گلف‌تایمز، براساس حکمی که از سوی سازمان هوانوردی بین‌المللی اعمال شده، بحرین باید از دوشنبه (دیروز) محدودیت‌های ورود هواپیماهای قطری به آسمان خود را کاهش ‌دهد. 31 جولای سازمان هوانوردی بین‌المللی از تمام کشورهای عضو خود خواست به پیمان شیکاگو پایبند باشند و به همکاری خود برمبنای امنیت و ایمنی پروازها ادامه داده و شرایط لازم برای بهینه‌سازی و پایداری پروازها را فراهم کنند. پنجم ژوئن بحرین، امارات، مصر و عربستان به‌طور‌ همزمان روابط خود با قطر را قطع کردند و ظرف مدت چند ساعت آسمان این چهار کشور به روی هواپیماهای قطری بسته شد.

امارات هم به ریاست‌جمهوری بشار اسد تن داد

پس از آنکه برخی منابع از تن دادن عربستان به ریاست‌جمهوری بشار اسد خبر دادند، امارات نیز از کشورهای غربی و امریکا خواسته تا اسد در قدرت باقی بماند. گرچه عربستان دوشنبه تغییر مواضعش در برابر سوریه را تکذیب کرد با این حال اسپوتنیک نوشته، امارات هم به دولت‌های اروپایی و امریکا پیشنهاد کرده که ماندن بشار اسد در قدرت را با شرایط عدم اطاعت مخالفان سوریه از وی حداقل در دوره انتقالی بپذیرند چراکه اغلب مخالفان سوری در دام گروه‌های تروریستی افتاده‌اند. شرط امارات برای تعامل با بشار اسد دوری از ایران عنوان شده است.  

معرفی 3 وزیر جدید کابینه افغانستان

محمد اشرف غنی رییس‌جمهوری افغانستان، سه نامزد وزیر جدید برای وزارتخانه‌های اقتصاد، مخابرات و فواید عامه را معرفی کرد. به گزارش بی‌بی‌سی، محمد مصطفی مستور از نزدیکان عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، به‌عنوان سرپرست وزارت اقتصاد معرفی شده است. معرفی این سه سرپرست وزارت نیاز به رای تایید مجلس دارد که به تعطیلات تابستانی رفته‌اند. در حال حاضر چند عضو دیگر کابینه افغانستان نیز از چند ماه تاکنون به‌عنوان سرپرست کار می‌کنند.

کشف مواد شیمیایی در پایگاه‌های داعش

پلیس عراق ۱۰ تن ماده شیمیایی نیترات آمونیاک پیدا کرده که داعش از این ماده شیمیایی در موشک‌ها و بمب‌ها و سایر مواد منفجره برای هدف قرار دادن غیرنظامیان و سنگ‌اندازی بر سر راه پیشروی نیروهای عراقی در غرب موصل استفاده می‌کرده است. به گزارش سومریه نیوز، نیروهای عراقی همچنین در تفتیش خانه‌ها و ساختمان‌ها و پایگاه‌هایی که داعش از آنها استفاده می‌کرد

 ۱۸۴ کمربند انفجاری و چهار مقر بمب‌گذاری و پنج بشکه ماده به‌شدت منفجره (c۴) کشف کردند.

 

ارسال نظر