کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۴۶۲

 پاکستان از حمایت طالبان دست بردارد

مشاور امنیت ملی رییس‌جمهوری امریکا از دولت پاکستان خواسته به حمایت از طالبان پایان دهد. به گزارش آسوشیتدپرس، هربرت مک مستر همچنین از اتخاذ تصمیم‌های جدید درباره افغانستان از سوی دونالد ترامپ خبر داده است. مک مستر گفته ترامپ آشکارا اعلام کرده برخی در منطقه باید رفتارشان را تغییر دهند. وی تاکید کرده با وجود آنکه پاکستان در نبرد با طالبان دچار صدمات زیادی شده، اما اقداماتش علیه طالبان را گزینشی انجام داده است. پاکستان اتهام حمایت از طالبان افغانستان را بی‌اساس خوانده است.

 ترکیه برای آلمانی‌ها امن نیست!

رهبر حزب اپوزیسیون ترکیه با اشاره به اوضاع داخلی ترکیه اعلام کرد که کشورش برای آلمانی‌ها امن نیست. به گزارش رویترز، کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه گفته است: «در ترکیه برای هیچ‌کس هیچ تضمین امنیتی وجود ندارد. خارجی‌ها زمانی به کشوری می‌روند که در آن کشور قانونمداری، عدالت و امنیت وجود داشته باشد.» وی در ادامه از بازداشت خبرنگاران در ترکیه انتقاد کرد. در طول چند ماه اخیر روابط ترکیه و آلمان دچار تنش شده است. در همین راستا چندی پیش، بعد از بازداشت 6 فعال حقوق بشر از جمله یک تبعه آلمانی توسط پلیس ترکیه، برلین به شهروندان خود برای سفر به این کشور هشدار داده است.

 توقیف املاک خانواده نوازشریف در لندن

املاک چندین میلیون پوندی خانواده نخست‌وزیر (سابق) پاکستان در لندن احتمالا در جریان تحقیقات درباره و فساد مالی آنها توقیف می‌شود. به گزارش دیلی‌میل، نوازشریف نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان به تازگی توسط دیوان عالی این کشور به اتهام فساد مالی رد صلاحیت شده است. حسن شریف 41ساله پسر نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان در لندن زندگی می‌کند، دست‌کم 15 خانه و دفتر در بریتانیا دارد و هیچ منبع مشخص درآمدی هم ندارد. او اتهامات علیه پدرش را توطئه دانسته است. تیم مشترک تحقیقاتی در پاکستان مشخص کرده که نوازشریف تعدادی شرکت در لندن تاسیس کرده است. بازرسان می‌گویند که این دارایی‌ها از طریق راه‌های غیررسمی و غیرعادی به دست آمده و حسن شریف 41ساله به نیابت از خانواده در لندن این شرکت‌ها را تاسیس و اموال را اداره می‌کند.

 داعش 26 کشاورز افغان را تیرباران کرد

داعش 26 کشاورز ربوده ‌شده را در سرپل افغانستان به گلوله بست. به گزارش سلام وطندار، افراد به دستور شیرمحمد غضنفر، یکی از فرماندهان داعش در روستای میرزااولنگ تیرباران شده‎اند. به گفته مقام‌های محلی این کشاورزان ربوده شده پس از درگیری میان داعش، طالبان و نیروهای دولتی کشته شده‌اند. روستای میرزااولنگ شهرستان صیاد سرپل دو روز پیش به دست طالبان سقوط کرد و پس از آن داعش نیز به این شهرستان هجوم برد.

 

 

ارسال نظر