کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۳۸۸

حشد شعبی منحل نمی‌شود

نیروهای حشد شعبی در عراق منحل نخواهد شد و این نیروها تحت رهبری حاکمیت و مرجعیت دینی این کشور خواهد بود. به گزارش سومریه‌نیوز، نخست‌وزیر عراق اعلام کرده است: «نیروهای حشد شعبی زیرنظر مرجعیت و حاکمیت عراق هرگز منحل نخواهد شد و این نیروها متعلق به این کشور هستند. برخی اصرار دارند تا همه نیروها در عملیات‌ آزادسازی مشارکت داشته باشند. پیروزی برای همگان است و هیچ‌کسی حق ندارد آن را منحصر به خود بداند.» پیش‌تر مقتدی صدر، رهبر جریان صدر از حیدرالعبادی خواسته بود تا نیروهای منضبط حشد شعبی را در نیروهای مسلح رسمی عراق ادغام کند.

رزمایش دریایی ترکیه و قطر

نیروهای دریایی ترکیه و قطر در روزهای آینده یک رزمایش دریایی مشترک برگزار می‌کنند. به گزارش آناتولی، حسن اوریورت، فرمانده ناو جنگی «گوک اووا» متعلق به نیروی دریایی ارتش ترکیه و محمد بن ناصر المهندی، فرمانده نیروی دریایی قطر بر سر برگزاری یک رزمایش مشترک دریایی به توافق رسیدند. این رزمایش روزهای ششم و هفتم ماه جاری میلادی برگزار می‌شود. این توافق در جریان بازدید روز جمعه صورت گرفت. وزارت دفاع قطر با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد به زودی شاهد رزمایش مشترک دریایی قطر و ترکیه خواهیم بود.

انتقاد هند از فعالیت حافظ سعید در پاکستان

دولت هند از ادامه فعالیت حافظ سعید، یکی از رهبران گروه تروریستی لشکر طیبه و رییس گروه جماعت الدعوه پاکستان انتقاد کرده است. به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه هند گفته حافظ سعید که مسوول قتل صدها نفر است و در تجارت اسلحه دست دارد، در نظر دارد جنایت خود را با حضور در سیاست پاکستان مخفی کند. گفته شده، حافظ سعید قصد دارد با تغییر نام گروه جماعت الدعوه به «لیگ ملی مسلمانان» فعالیت سیاسی جدید خود را در پاکستان آغاز کند. پاکستان از ماه ژانویه سال جاری حافظ سعید را در حصر خانگی قرار داده است.

براساس قطعنامه سازمان ملل، پاکستان موظف به جلوگیری از دسترسی حافظ سعید به اسلحه و خروج گروه‌هایی مانند لشکر طیبه به خارج از این کشور شده است.

امارات حقوق بشر را نقض کرده است

9 سازمان بین‌المللی حقوقی، مذهبی و مدنی با ارسال نامه‌یی به جیمز متیس وزیر دفاع امریکا خواستار تحقیقات لازم درخصوص اقدامات غیرقانونی نیروهای عبدربه منصورهادی رییس‌جمهور فراری یمن با حمایت امارات در یمن، شدند. به گزارش الجزیره، در این نامه به تخلفاتی شامل بازداشت خودسرانه، شکنجه و بدرفتاری، ربودن بازداشت‌شدگان و انتقال غیرقانونی آنها، اشاره شده است. این سازمان‌ها از متیس خواستند تا سازمان‌های تحت مدیریت خود را برای کشف هرگونه اقدامات غیرقانونی امریکا در این مورد، توجیه کند. در این نامه در مورد انتقال زندانیان برای بازپرسی به داخل یک کشتی که کارشناسان امریکایی در آن حضور داشته‌اند، اشاره شده است.

 

ارسال نظر