از منطقه

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۰۱۴

تظاهرات صدها زن ترکیه‌‌ای در استانبول

صدها تن از زنان ترکیه در استانبول در اعتراض به خشونت‌ها و دشمنی‌هایی که از سوی مردان و به خاطر پوشش‌شان با آنها مواجه می‌شوند به خیابان‌ها آمدند. به گزارش رویترز، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات پلاکاردهایی با عنوان «در مورد لباسمان دخالت نکن» تظاهرات خود را از منطقه کادیکوی در منطقه آسیایی استانبول آغاز کردند. منتقدان بر این باورند که رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه و آک‌پارتی-حزب اسلام‌گرایش- در اعطای حقوق اقلیت‌ها ازجمله زنان کم کاری می‌کنند. همچنین معترضان اعتراض خود را نسبت به برخی از حملات لفظی و فیزیکی علیه زنان به دلیل پوشش‌شان اعلام کردند.

ناکامی داعش در حمله به بارگاه‌ ائمه در نجف

مسوولان امنیتی عراق از ناکام ماندن نقشه داعش برای حمله به بارگاه‌ ائمه در نجف، کربلا و سامرا و منزل آیت‌الله سیدعلی سیستانی خبر دادند. به گزارش ایسنا، مدیرکل اطلاعات و مبارزه با تروریسم در وزارت کشور اعلام کرده که داعش قصد داشت با هدایت رهبران این گروه در خارج از کشور 3عملیات تروریستی جداگانه علیه بارگاه‌های ائمه در شهرهای کربلا، نجف اشرف و سامرا و منزل آیت‌الله سیدعلی سیستانی و مسجد کوفه و بصره انجام دهد که با درایت نیروهای امنیتی ناکام ماند.

نواز شریف: وجدانم راحت است

نخست‌وزیر سابق پاکستان در نخستین اظهارنظر رسمی پس از برکناری از قدرت گفت که وجدانش راحت است. به گزارش ایسنا، نواز شریف گفته که مبنای حکم دادگاه که منجر به برکناری‌اش شده را درک نمی‌کند. مسلم لیگ، حزب نواز شریف که در مجلس این کشور اکثریت را دارد، شاهد خاقان عباسی وزیر نفت سابق این کشور را به عنوان نخست‌وزیر موقت انتخاب کرده است. با این حال شریف در اظهارات خود تاکید کرده که برادر وی، شهباز در نهایت به نخست‌وزیری خواهد رسید. عمران خان، رهبر حزب«جنبش برای عدالت» که رقیب حزب مسلم لیگ است با تمسخر سخنان نواز شریف، سنت حکومت سلسله‌های سیاسی در پاکستان را نوعی سلطنت دانسته است.

یک عربستانی سهام ایندیپندنت را خرید

یک سرمایه‌گذار عربستانی 25تا 50 درصد سهام روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت را خرید. عکاظ نوشت، سلطان ابو الجدایل نخستین سرمایه‌گذار عربستانی است که در یک روزنامه خارجی سرمایه‌گذاری می‌کند. با این اقدام سهم اوگنی لبدوف، صاحب روسی ایندیپندنت به کمتر از 50 درصد کاهش یافته است. عکاظ تاکید کرده، مشخص نیست که این شهروند عربستانی از چه طریقی این سهام را خریداری کرده است. خرید سهام این روزنامه بریتانیایی موجی از نگرانی را بین کارمندان مستقل ایندیپندنت ایجاد کرده است. این روزنامه الکترونیکی که از 12فوریه 2016 چاپ کاغذی‌اش متوقف شد، ماهانه بیش از 100میلیون خواننده در سراسر جهان دارد.

 

ارسال نظر