از منطقه

۱۳۹۶/۰۵/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۸۶۶

 اردوغان: اعضای خسته حزب حاکم کناره‌گیری کنند

رییس‌جمهوری ترکیه گفته اعضای خسته و دلزده حزب حاکم باید برای پیروزی حزب در انتخابات 2019 کناره‌گیری کنند. به گزارش حریت، رجب طیب اردوغان در جمع خصوصی وزرا و قانونگذاران حزب عدالت و توسعه گفته اگر کسی خسته شده باید کناره‌گیری کند و جایش را به شخص دیگری بدهد. در این نشست خصوصی یک ساعته، اردوغان همچنین به قانونگذاران و وزرا تاکید کرده تا مشکلات را پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و کنگره در سال 2019 برطرف کنند و به اعضای حزبش گفته که باید بیش از گذشته فعال باشند و در کنار شهروندان قرار بگیرند.

 

 باکو از پاکستان هواپیمای نظامی می‌خرد

جمهوری آذربایجان به تازگی قرارداد خرید 10فروند هواپیمای نظامی سوپر موشاک برای ارتش این کشور را با پاکستان امضا کرد. منابع خبری باکو به نقل از وزارت دفاع پاکستان گزارش دادند، این قرارداد علاوه بر تحویل 10فروند هواپیمای نظامی سوپر موشاک به جمهوری آذربایجان همچنین شامل ارائه کمک‌های فنی و آموزش عملی خلبانان است. وزارت دفاع پاکستان در گزارش خود اعلام کرده، اسلام‌آباد قرارداد مشابه درباره تحویل 52 فروند هواپیمای سوپر موشاک به ترکیه نیز امضا کرده است.

 انتقاد از سفر «المالکی» به روسیه

سفر نوری‌المالکی، نخست‌وزیر پیشین عراق به روسیه انتقاد برخی چهره‌ها و جریان‌های سیاسی در این کشور را در پی داشته است. شبکه العربیه که نزدیک به عربستان سعودی است، گزارش داده برخی منابع پارلمانی و حزبی عراق از مالکی انتقاد کرده‌اند که چرا در مقام معاون رییس‌جمهوری عراق نسبت به تاخیر ورود وزیر خارجه روسیه به جلسه مذاکرات واکنش نشان نداده و در عوض بر دیدار خود با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه اصرار ورزیده است. این منابع گفته‌اند که مالکی از عدم ایفای نقش توسط روسیه در عراق اطلاع داشته اما بدون هماهنگی با دولت عراق و برای وارد آوردن فشار به حیدر‌العبادی، نخست‌وزیر عراق به این کشور سفر کرده است. به گفته ناظران آگاه احتمالا نوری‌المالکی می‌خواسته در این سفر پایگاه قدرت خود در عراق را به نمایش بگذارد به ویژه آنکه پرونده فساد او که منجر به سقوط موصل و کشتارهای دسته‌جمعی شده هم‌اکنون بار دیگر تحت بررسی قرار گرفته است.

 شهرستان «تیوره» از طالبان پس گرفته شد

به گفته مقامات دولتی افغانستان، شهرستان تیوره ولایت غور در مرکز افغانستان دوباره به کنترل نیروهای دولتی درآمده است. این شهرستان6 روز پیش به دست گروه طالبان افتاده بود. گفته شده، نیروهای دولتی درحال حاضر مشغول خنثی کردن مین‌هایی هستند که طالبان جاسازی کرده‌اند. هنوز آمار دقیق تلفات احتمالی در این درگیری منتشر نشده اما مقام‌های محلی گفته‌اند که اجساد ۱۳مخالف مسلح دولت در میدان نبرد باقی مانده و به نیروهای دولتی آسیبی نرسیده است. پس از سقوط تیوره، مقامات محلی گفتند که طالبان پس از تصرف مرکز این شهرستان به بیمارستان آنجا رفتند و شماری از زخمی‌ها داخل بستر و کارمندان بیمارستان را به گلوله بستند اما این خبر از سوی طالبان رد شد.

 

ارسال نظر