از منطقه

۱۳۹۶/۰۵/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۷۹۰

 بنزین در پاکستان کیمیا شد

همزمان با سومین روز اعتصاب سراسری تانکرهای حمل سوخت در پاکستان، ذخیره بنزین و گازوییل تقریبا در تمام جایگاه‌ها در اسلام‌آباد و شهرها و مناطق مختلف این کشور تمام شده و صف‌های طولانی خودروها و موتورسیکلت‌ها با باک‌های خالی مقابل جایگاه‌های خالی از سوخت تشکیل شده است. به گزارش ایرنا، اعتصاب سراسری تانکرهای حامل سوخت وابسته به انجمن تانکرداران در سراسر پاکستان که از دوشنبه آغاز شده سیستم سوخت‌رسانی در پاکستان را مختل کرده است. تانکرداران علاوه بر اینکه خواستار افزایش کرایه حمل سوخت هستند، نسبت به تصمیم سازمان توزیع سوخت پاکستان برای اعمال قوانین مربوط به بالا بردن ضریب ایمنی تانکرها، اعتراض دارند.

 100 کشته و زخمی در حمله طالبان به قندهار

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد حمله طالبان به پایگاهی نظامی در قندهار، در جنوب این کشور، به کشته شدن دست‌کم ۲۶ سرباز و زخمی شدن

 ۱۳ نفر دیگر منجر شده و از مهاجمان نیز ۸۰نفر کشته یا زخمی شده‌اند. حمله به این پایگاه نظامی که در بخش خاکریز از ولایت قندهار واقع شده، بامداد چهارشنبه روی داد و درگیری سنگینی بین دوطرف به همراه داشت. طالبان با صدور اطلاعیه‌یی، مسوولیت این حمله را برعهده گرفته و شمار تلفات را ۷۴کشته و ۶ گروگان ذکر کرده است. حملات طالبان که معمولا در فصل‌های بهار و تابستان افزایش می‌یابد در هفته‌های اخیر اوج گرفته و شمار غیرنظامیانی را که در خشونت‌های 6 ماهه اخیر کشته شده‌اند به بیش از هزار و700 نفر رسانده است.

 10 سال حبس برای مخالف اردوغان

رهبر پیشین حزب دموکراتیک خلق کرد ترکیه به اتهام تلاش برای نشان دادن تروریست‌‌های کشته شده پ‌ک‌ک به‌عنوان شهید و مشروع‌سازی این گروه با ۱۰ سال حبس مواجه است. به گزارش حریت، دادگاهی در شرق ترکیه در حکمی علیه فیگن یوکسکداغ، یکی از رهبران ارشد حزب مخالف رجب طیب اردوغان، او را به انجام تبلیغات تروریستی و تشویق برای ارتکاب جرم متهم کرد. براساس حکم صادر شده، یوکسکداغ در یکی از سخنرانی‌های خود مدعی شده تروریست‌های کشته شده پ‌ک‌ک شهید هستند.

 هشدار به کارکنان مراکز نفتی عربستان

رییس کمیته عالی انقلاب یمن به کارکنان شرکت‌های نفتی در عربستان‌سعودی نسبت به هدف قرار دادن تاسیسات نفتی هشدار داد و از آنان خواست از این مراکز فاصله بگیرند. به گزارش المسیره، محمدعلی الحوثی، در صفحه فیس‌بوک خود با تاکید بر اینکه ملت یمن تمام گزینه‌های ممکن را مدنظر دارد، گفت: «از عربستان و متحدانش می‌خواهیم به محاصره یمن پایان داده و تجاوز علیه یمن را متوقف کنند زیرا ملت یمن به مجاهدت‌های خود همچنان ادامه داده و استوار خواهد ماند و بر هم زدن امنیت و ثبات خود را هرگز نخواهد پذیرفت.»

 

ارسال نظر