از منطقه

۱۳۹۶/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۷۱۱

 دیدار پوتین و مالکی در مسکو

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه در مسکو با نوری‌المالکی، معاون رییس‌جمهور عراق و نخست‌وزیر سابق دیدار کرد. به گزارش خبرگزاری روسی تاس، سفر نوری مالکی به مسکو تا چهارشنبه(امروز) طول می‌کشد. مالکی در این سفر با سرگئی لاورف، وزیر خارجه روسیه نیز دیدار کرده است. به‌ گفته مسوولان عراقی، نوری مالکی در دیدارهای خود با مقام‌های روس درباره مناسبات دو جانبه، تقویت روابط اقتصادی و امنیتی و مبارزه با تروریسم بحث و تبادل نظر می‌کند.

 آغاز تعطیلات پادشاه عربستان در مراکش

ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی برای سپری کردن تعطیلات تابستانی به شهر طنجه مراکش رفته است. به گزارش خبرگزاری آناتولی، دفتر پادشاهی عربستان پیش‌تر اعلام کرده بود که ملک سلمان دستور داده تا محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان زمام امور کشور را در مدت زمان نبود ملک سلمان در کشور در دست بگیرد. منابع پیش‌بینی می‌کنند که اقامت پادشاه عربستان سعودی در مراکش یک ماه به طول انجامد. شهر طنجه از هفته‌ها پیش در انتظار ورود پادشاه عربستان است و ملک سلمان برای سومین سال متوالی برای گذراندن تعطیلات تابستانی شهر معروف به عروس شمال را انتخاب کرده است.

 قاضی امریکایی مانع اخراج ۱۴۰۰ عراقی شد

یک قاضی فدرال ایالت میشیگان در امریکا مانع اخراج فوری بیش از ۱۴۰۰عراقی از امریکا شد. به گزارش یورو نیوز مارک گلدسمیت، قاضی ایالت میشیگان با صدور حکمی اولیه درخواست وکلای اتحادیه آزادی‌های مدنی امریکا را پذیرفت که ادعا کرده بودند این مهاجران در صورت بازگشت به عراق مورد آزار و اذیت قرار خواهند گرفت زیرا آنها به جامعه اقلیت قومی عراق تعلق دارند. با حکم صادر شده از سوی این قاضی این مهاجران عراقی که اکثریتشان مسیحی هستند، می‌توانند برای اقامت قانونی در امریکا به دادگاه‌های مهاجرت مراجعه کنند.

 تهدید بحران کمبود سوخت در پاکستان

اعتصاب تانکرهای حامل سوخت در سراسر پاکستان ممکن است در روزهای آینده موجب بروز بحران کمبود سوخت و تشکیل صف‌های طولانی مقابل جایگاه‌های توزیع سوخت شود. به گزارش ایرنا، صاحبان تانکرهای حمل سوخت در پاکستان وابسته به انجمن تانکرداران علاوه بر اینکه خواستار افزایش کرایه حمل سوخت هستند نسبت به تصمیم سازمان توزیع سوخت پاکستان برای اعمال قوانین مربوط به بالا بردن ضریب ایمنی تانکرها اعتراض دارند. پس از آنکه فاجعه واژگونی و آتش گرفتن یک دستگاه تانکر حمل بنزین در اطراف شهر بهاولپور در ایالت پنجاب پاکستان 220کشته بر جای گذاشت، سازمان توزیع سوخت پاکستان به عنوان یکی از نهادهای مقصر در این حادثه به‌ شدت تحت فشار قرار گرفت.

 

ارسال نظر