از منطقه

۱۳۹۶/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۶۳۴

80 کشته و زخمی در حمله انتحاری کابل

وزارت کشور افغانستان اعلام کرده که در انفجار صبح دوشنبه کابل ۳۰ نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شده‌اند. به گزارش بی‌بی‌سی، براساس اطلاعات اولیه تمام قربانیان افراد غیرنظامی هستند. گفته شده یک خودرو سواری نوع تویوتا خود را به مینی‌بوس حامل کارمندان وزارت معدن افغانستان کوبیده است. این انفجار در نزدیکی خانه محمد محقق معاون دوم عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت افغانستان، صورت گرفته است. طالبان مسوولیت این حمله را پذیرفته است.

 

بازداشت 61 معترض در آنکارا

در تظاهراتی در آنکارا پایتخت ترکیه، ۶۱ نفر توسط پلیس این کشور بازداشت شدند. این افراد در حمایت از دو معلم که دو ماه پیش به‌دلیل اعتصاب غذا بازداشت شدند، دست به تظاهرات زدند. به گزارش رویترز، پلیس با استفاده از گاز فلفل و ماشین‌های آبپاش تجمع‌کنندگان را متفرق و تعدادی را نیز بازداشت کرد. یک استاد ادبیات و یک معلم مقطع ابتدایی، شغل خود را در پاک‌سازی عمومی دولتی در ترکیه پس از کودتای نافرجام از دست داده و به همین دلیل دست به اعتصاب غذا زدند.

ارتش عراق احتمال حمله به اقلیم کردستان را رد کرد

وزارت دفاع عراق با انتشار بیانیه‌یی آنچه از زبان عرفان الحیالی وزیر دفاع عراق منتشر شده مبنی بر اینکه ارتش عراق قصد دارد در صورت اعلام کشور کردها در شمال عراق مداخله کند و به آنجا لشکرکشی کند را غیرواقعی خوانده و اعلام کرده که چنین اظهاراتی صحت ندارد. به‌گزارش روسیا الیوم، وزارت دفاع عراق در این بیانیه بر حق قانونی خود برای شکایت از هر طرفی که این اخبار کذب را منتشر کرده و آنها را به وزیر دفاع یا فرماندهی و افسران ارتش نسبت داده، تاکید کرده است.

ادامه فروش تسلیحات انگلیسی به عربستان‌

با وجود افزایش انتقادها از جنگ عربستان در یمن، دولت بریتانیا با فروش تسلیحات به ارزش ۲۸۳میلیون پوند به عربستان‌سعودی در بازه زمانی 6ماه موافقت کرده است. به گزارش ایندیپندنت، از زمان آغاز جنگ یمن صادرات تسلیحاتی بریتانیا به عربستان با حساسیت شدیدی از سوی قانونگذاران مواجه شده اما ریاض همچنان مهم‌ترین مشتری تسلیحاتی لندن محسوب می‌شود. براساس داده‌های سازمان کمپین ضدتجارت تسلیحاتی، دولت بریتانیا در 6 ماهه گذشته اجازه فروش تسلیحاتی از جمله اجزای هواپیماهای جنگی به ارزش ۲۶۳ میلیون پوند به نیروی هوایی عربستان را صادر کرده و طی 6ماهه آینده نیز قصد دارد بمب و موشک به ارزش 4میلیون پوند به عربستان بفروشد.

 

ارسال نظر