استقبال کاخ سفید از تحریم‌های کنگره علیه روسیه

۱۳۹۶/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۶۳۲

گروه جهان

سخنگوی کاخ سفید ضمن ابراز حمایت دولت امریکا از مصوبه کنگره برای تشدید تحریم‌های روسیه، تاکید کرد که دولت تا زمان حل کامل موضوع اوکراین، با مجلس نمایندگان و سنا برای اعمال تحریم‌های سخت علیه روسیه همکاری خواهد کرد. به گزارش رویترز، تشدید تحریم‌های روسیه ازجمله متمم‌ها طرحی است که در سنای امریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به تصویب رسید.

رویترز نوشته، مقام‌های دولت دونالد ترامپ در هفته‌های گذشته دیدارهایی با قانونگذاران امریکایی داشته‌اند تا در مورد تغییراتی در طرح سنا آنها را متقاعد کنند. از جمله بخشی که رییس‌جمهور امریکا را ملزم می‌کند، پیش از هر گونه آسان‌سازی تحریم‌ها از کنگره اجازه بگیرد. این موضوع، منجر به گمانه‌زنی‌هایی در مورد وتوی احتمالی این مصوبه توسط رییس‌جمهور امریکا شده، چراکه پس از رای مثبت مجلس نمایندگان هم، تایید رییس‌جمهور آن را تبدیل به قانون خواهد کرد. جان ثان سناتور جمهوری‌خواه و بن کاردین سناتور دموکرات، ابراز اطمینان کردند که رای مثبت نمایندگان کنگره به این مصوبه به تعدادی خواهد بود که رییس‌جمهور امکان وتوی احتمالی آن را نخواهد یافت.

در روزهای اخیر نمایندگان هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره، برای افزودن تحریم‌های علیه کره‌شمالی به توافق رسیدند که راه را برای تصویب نهایی این مصوبه فراهم کرده است. به گفته ناظران، چنین مصوبه‌یی تلاش احتمالی دولت ترامپ برای لغو احتمالی تحریم‌های روسیه را محدود می‌کند. این درحالی است که ترامپ خود اخیرا تاکید کرده تا زمانی که بحران در سوریه و اوکراین حل نشود، تحریم‌های روسیه پا بر جا خواهد بود.

مشروط بودن رفع تحریم‌های روسیه به حل کامل موضوع اوکراین در گفت‌وگوی سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید، با شبکه ای‌بی‌سی مورد تاکید قرار گرفته و او گفته است که تا آن زمان ما به همکاری خود با کنگره برای اعمال تحریم‌هایی سخت‌تر علیه روسیه ادامه می‌دهیم.

رویترز به نقل از یک مقام کاخ سفید، بدون اشاره به نام او، نوشته است که پس از تغییراتی که در مصوبه سنا به وجود آمده، به‌ویژه افزودن تحریم‌هایی علیه کره‌شمالی، دولت ترامپ این مصوبه را تکامل یافته‌تر می‌داند. این مقام کاخ سفید همچنین خبر داده که دولت از سمت‌گیری این طرح حمایت می‌کند اما تا زمانی که نسخه نهایی طرح آماده نشود، درباره آن اظهارنظر نمی‌کند.

 

ارسال نظر