استعفای اسپایسر و آشکار شدن شکاف‌ها در تیم ترامپ

۱۳۹۶/۰۵/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۴۷۴

گروه جهان| سخنگوی سابق کاخ سفید اعلام کرده که استعفایش از این سمت برای آن بوده که به مدیر ارتباطی جدید فرصتی برای انجام کارها به گونه‌یی متفاوت بدهد. شان اسپایسر که جمعه در اقدامی غیرمنتظره از سمت خود استعفا داد، می‌گوید: خدمت 6ماهه‌اش در کاخ سفید مایه افتخار و یک امتیاز بوده است. به گزارش ایندیپندنت، شان اسپایسر جمعه گذشته از سمت سخنگویی کاخ سفید کناره‌گیری و به نگرانی‌هایی درباره احتمال انتصاب آنتونی اسکاراموچی به عنوان رییس روابط عمومی کاخ سفید اشاره کرد.

ظاهرا ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا پس از این انتصاب از اسپایسر خواسته تا به کارش ادامه دهد اما او تاکید کرده که این انتصاب خطای بزرگی است. شان اسپایسر از نخستین روز شروع کار در تیم انتقال قدرت ترامپ فردی جنجالی بوده و با حرارت و وفاداری تمام درصدد توضیح و توجیه اظهارات و مواضع بحث‌انگیز ترامپ برمی‌آمد. او در روز تحلیف ترامپ، با خبرنگاران بر سر تعداد شرکت‌کنندگان در مراسم بحث شدیدی به راه انداخت. طی 6ماهی که از کار اسپایسر می‌گذشت، او همواره با روزنامه‌نگاران در کشمکش بود تا آنجا که بسیاری برنامه‌های طنز تلویزیونی در امریکا، کاراکتر و مواضع اسپایسر را دست می‌انداختند. غالبا نیز بحث می‌شد که ترامپ از کار او ناراضی است و درصدد اخراج اوست.

آنتونی اسکاراموچی که حالا به ریاست روابط عمومی کاخ سفید رسیده مانند برخی دیگر از شخصیت‌های کلیدی کاخ سفید از موسسه مالی گلدن ساکس آمده و از کمک‌کنندگان قدر به کارزار انتخاباتی ترامپ به شمار می‌آید. انتخاب او نیازی به تایید سنا ندارد.

ناظران با اشاره به فشارهای ناشی از اتهام همکاری نزدیکان ترامپ با روسیه می‌گوید: مقام‌ها و کارکنان کاخ سفید زندگی سخت و نفسگیری دارند و استعفای سخنگوی کاخ سفید حاکی از آن است که ترک‌ها در بنای دولت کنونی کم‌کم به چشم می‌آیند. این در حالی است که واشنگتن‌پست به نقل از مقامات فعلی و سابق امریکا نوشته دادستان کل درباره مسائل کلیدی کارزار انتخاباتی ترامپ با سفیر سابق روسیه در امریکا در زمان رقابت‌های انتخاباتی 2016 گفت‌وگو کرده است. اذعان این مقام سابق امریکا درباره مذاکره سشنز با کیسلیاک، مغایر با موضع‌گیری پیشین وی مبنی بر عدم ارتباط با مقام روس بوده است. ترامپ اخیرا با انتقاد از جف سشنز گفته بود اگر می‌دانست سشنز خود را از این پرونده کنار می‌کشد، هیچ‌گاه او را در سمت فعلی انتخاب نمی‌کرد. سشنز یکی از نخستین سناتورهایی بود که پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری از ترامپ حمایت کرد و همین امر موجب شد که ترامپ این مسوولیت رسمی را به وی پیشنهاد کند؛ بعدها فاش شد که وی دست‌کم دوبار میزبان سفیر روسیه در امریکا بوده است. در حال حاضر چندین کمیته کنگره در حال انجام تحقیقات درباره ارتباط مقامات کارزار انتخاباتی ترامپ با مسکو هستند.

 

ارسال نظر