دارایی‌های رییس‌جمهوری پیشین برزیل بلوکه شد

۱۳۹۶/۰۴/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۳۹۹

گروه جهان|

یکی از دادگاه‌های برزیل در ادامه تحقیقات علیه رییس‌جمهوری پیشین این کشور در پرونده فساد مالی، دارایی‌های لوییس ایناسیو لولا داسیلوا را مسدود کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، قاضی سرخیو مورو که مسوول رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با فساد مالی در برزیل است، اعلام کرد که در جریان تحقیقات خود در خصوص لولا داسیلوا، حکم بسته شدن حساب‌های بانکی و همچنین ضبط شماری از اموال وی را صادر کرده است. قاضی مورو گفت که ارزش دارایی‌های نقدی و غیرنقدی داسیلوا حدود ۴ میلیون و ۳۰۰هزار دلار است. براساس اسناد دادگاه او صاحب سه آپارتمان، یک قطعه زمین، دو اتومبیل و دو حساب بانکی است.

قاضی مورو حدودا یک هفته پیش داسیلوا را در پرونده اتهام دریافت رشوه از یک شرکت مهندسی برای واگذاری قراردادی مربوط به شرکت ملی نفت برزیل گناهکار دانست و او را به زندان محکوم کرد. این قاضی هفته پیش نیز دستور توقیف آپارتمانی ساحلی در ایالت سائوپائولو را داده بود که به ادعای وی از سوی شرکت ساختمانی به عنوان رشوه برای رسیدن به ۳ قرارداد از شرکت ملی نفت برزیل (پتروبراس) به داسیلوا داده شده است. این تنها یکی از پنج پرونده فساد تشکیل شده علیه داسیلواست.

با این حال، داسیلوا اتهامات مطرح شده علیه خود را رد و درخواست تجدیدنظر کرده است و تا زمان برگزاری جلسات محاکمه که به نظر می‌رسد چند ماه طول بکشد، داسیلوا آزاد خواهد بود. رییس‌جمهوری پیشین برزیل که یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات آینده ریاست‌جمهوری این کشور نیز محسوب می‌شود، اعلام کرده است که پرونده تشکیل شده علیه وی اهداف سیاسی دارد و تنها برای ضربه زدن به او پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری است. وی گفت که با وجود این پرونده قضایی، در انتخابات نامزد می‌شود و به عرصه سیاسی باز می‌گردد. این حکم در حالی صادر شده است که میشل تمر، رییس‌جمهوری کنونی برزیل نیز با چالش اتهام فساد دست و پنجه نرم می‌کند و آینده سیاسی وی در هاله‌یی از ابهام قرار دارد. دیلما روسف، رییس‌جمهوری پیشین برزیل نیز به دلیل سوء‌استفاده از بودجه دولتی استیضاح و برکنار شده است.

 

ارسال نظر