از منطقه

۱۳۹۶/۰۴/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۲۴۲

 پسر ملک سلمان سفیر عربستان در امریکا شد

سفیر جدید عربستان سعودی در امریکا آماده است استوارنامه خود را به رییس‌جمهوری این کشور تقدیم کند. به گزارش الیوم السابع، رسانه‌های عربستانی اعلام کردند که خالد بن سلمان بن عبدالعزیز، سفیر جدید عربستان سعودی در امریکا چند روز پیش برای شروع ماموریت خود به واشنگتن وارد شد. تعیین پسر پادشاه عربستان سعودی به عنوان سفیر جدید عربستان سعودی در امریکا نشان‌دهنده تمایل ریاض به تحکیم روابط خود با امریکاست. این درحالی است که روابط میان ریاض و واشنگتن در دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما بدترین مراحل خود را تجربه کرد.

 امارات هک کردن خبرگزاری قطر را تکذیب کرد

سفیر امارات در امریکا اخبار منتشر شده درباره دست داشتن کشورش در هک کردن خبرگزاری قطر را تکذیب کرد. به گزارش رأی‌الیوم، یوسف العتیبه، سفیر امارات در امریکا گزارش روزنامه واشنگتن پست درباره دست داشتن کشورش در هک کردن خبرگزاری قطر را یک داستان دروغین خواند و گفت: امارات هیچ نقشی در ادعاها درباره هک کردن خبرگزاری قطر ندارد. العتیبه قطر را مسوول بحران دانست و مجددا دوحه را به حمایت از تروریسم و تروریست‌ها از جنبش طالبان گرفته تا حماس و قذافی و تحریک به خشونت و از بین بردن ثبات دیگر کشورها متهم کرد.

 عملیات پاکستان علیه داعش در مرز افغانستان

ارتش پاکستان اعلام کرده عملیات عمده‌یی در شمال غربی این کشور در نزدیکی مرز افغانستان علیه داعش شروع کرده است. به گزارش بی‌بی‌سی، عملیات «خیبر 4» با حمایت نیروی هوایی بر ناحیه کوهستانی دره راجگال در منطقه خیبر تمرکز دارد. این ناحیه نزدیک شهر پیشاور است. پاکستان پیش‌تر حضور داعش در خاک خود را رد کرده بود. با این حال رشد این گروه در افغانستان زنگ خطر را در اسلام‌آباد به صدا در آورده است. داعش در دو سال گذشته مدعی انجام چند حمله در پاکستان شده است.

 جنگ اردوغان ـ گولن 300 کشته بر جای گذاشت

رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه گفته، جنگ میان اردوغان و فتح‌الله گولن در شب کودتای نافرجام سال گذشته جان 300نفر از هموطنان را گرفت. به گزارش جمهوریت، قلیچدار اوغلو در گفت‌وگو با اشپیگل درباره حقیقت اتفاقات و ماجراهای شب کودتا گفته است:«هیچ‌کس حقیقت را نمی‌داند اما به نظر من کودتا واقعی بود و درخصوص اینکه در این کودتای خائنانه گولن عامل بوده هیچ تردیدی ندارم. ما خطرات این جماعت را به طور مداوم به اردوغان گوشزد می‌کردیم ولی اردوغان به هشدارهای ما توجهی نکرد و حتی با او متحد نیز بود.» رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه همچنین گفته است:«ما تصور می‌کنیم که حکومت برای بهره‌برداری خود تا حدی به این کودتا اجازه وقوع داده که در نتیجه آن 300نفر از هموطنان، جان خود را از دست دادند.» آنکارا مدعی است که اقدام به کودتا در این کشور توسط طرفداران فتح‌الله گولن و با دستور مستقیم او عملی شده است. گولن بیش از 15سال است در ایالت پنسیلوانیای امریکا ساکن است.

 

ارسال نظر