تعویق رأی‌گیری سنا درباره بیمه درمانی ترامپ

۱۳۹۶/۰۴/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۱۶۲

گروه جهان|

 جلسه رای‌گیری سنای امریکا در مورد طرح بیمه درمانی دونالد ترامپ به دلیل جراحی رییس کمیته نیروهای مسلح آن به تعویق افتاد. به گزارش رویترز، جلسه رای‌گیری سنای امریکا درباره طرح بیمه درمانی مورد نظر دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا، که قرار بود یک‌شنبه انجام شود به تعویق افتاد. دلیل به تعویق افتادن این جلسه عمل جراحی بوده که روی سناتور «جان مک‌کین» انجام شده است.

طرح بیمه درمانی مورد نظر ترامپ که قرار است جایگزین «اوباماکر» شود تبدیل به موضوع جنجالی میان احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات امریکا شده است زیرا هیچ یک از دموکرات‌های حاضر در کنگره از این طرح حمایت نمی‌کنند. در همین رابطه چند روز قبل رییس‌جمهور امریکا با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در صفحه توییتر از کنگره این کشور خواست تا در تصویب لایحه بیمه درمانی مورد نظر وی تسریع کنند.

رییس‌جمهور امریکا در توییت مشابهی پیش‌تر اعلام کرده بود: «امیدوارم سناتورهای جمهوری‌خواه که همه از افراد خوبی هستند، بتوانند به سرعت با کمک یکدیگر لایحه جدید و جایگزین خدمات درمانی را به تصویب برسانند.»

دونالد ترامپ که تاکید زیادی بر تصویب لایحه جایگزینِ قانون خدمات درمانی دوران باراک اوباما رییس‌جمهور پیشین این کشور موسوم به «اوباماکر» دارد؛ ماه گذشته نیز خواستار به تصویب رسیدن هرچه سریع‌تر لایحه خدمات درمانی مورد نظر خود شده بود تا با تبدیل آن به قانون بتواند به وعده‌اش در کارزار انتخاباتی نیز جامه عمل بپوشاند.  رییس‌جمهور امریکا در توییت خود در این باره نوشته بود: «مجلس سنای امریکا باید فوراً به سمت ۵۱ رأی حرکت کند و تمهیداتی را اتخاذ نماید تا لوایح خدمات درمانی و کاهش مالیات‌ها مورد تصویب قرار گیرد.» این در حالی است که گذشته از مخالفت جامعه پزشکی و گروه‌های پزشکی و بیمارستانی امریکا، برخی نمایندگان جمهوری‌خواه نیز با این طرح مخالفت کرده‌اند. برخی قانون‌گذاران با اشاره به‌شدت مخالفت‌ها، این احتمال را مطرح کرده‌اند در صورت فروپاشی لایحه اصلاح شده ترامپ، هر دو حزب برای اصلاح بخش‌هایی از اوباما‌کر با یکدیگر همکاری کنند، اما بدنه اصلی این قانون بدون تغییر باقی خواهد ماند.

 

ارسال نظر