از منطقه

۱۳۹۶/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۱۰۹

شکایت خانواده قربانیان ۱۱ سپتامبر از امارات

نام کشور امارات هم احتمالا به دادخواست خانواده قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ که قبلا از عربستان‌سعودی شکایت کرده بودند، افزوده می‌شود. به گزارش راشا تودی، خانواده قربانیان حملات مذکور در تلاشند پرونده علیه عربستان‌سعودی به اتهام ایفای نقش در تامین مالی و حمایت از القاعده را به جریان بیندازند. در سپتامبر ۲۰۱۶ قانون «عدالت علیه حامیان مالی تروریسم (جاستا)» اجرایی شد که به شهروندان امریکایی اجازه می‌داد کشورهای خارجی را به اتهام تروریسم تحت پیگرد قرار دهند. ۱۵ نفر از ۱۹ هواپیماربا که حملات ۱۱سپتامبر را انجام دادند سعودی و دو نفر از آنان اماراتی بودند.

ترامپ: برای نشست ریاض میلیاردها دلار گرفتم

رییس‌جمهوری امریکا اذعان کرده در مقابل دریافت میلیاردها دلار از سعودی‌ها در نشست اخیر ریاض شرکت کرده است. به گزارش الجزیره، دونالد ترامپ به مقامات سعودی گفته بود در نشست ریاض شرکت نخواهد کرد مگر آنکه آنان میلیاردها دلار برای خرید سلاح از امریکا بپردازند. نشست ریاض 31 اردیبهشت گذشته با حضور رییس‌جمهوری امریکا و سران 17کشور عربی-اسلامی و نمایندگانی از 50کشور جهان برگزار شد. هدف از برگزاری این نشست ایجاد «ناتوی عربی» بود و امریکا توانست در این سفر 400میلیارد دلار در چارچوب معامله‌های سلاح به جیب بزند.

90 ماه حبس برای نماینده مجلس ترکیه

چاغلار دمیرل نماینده شهر دیاربکر در مجلس ملی ترکیه و عضو حزب دموکراتیک خلق‌ها (ح.د.پ) به تحمل 90 ماه مجازات حبس محکوم شد. به گزارش حریت، دادگاه شهر دیاربکر با صدور حکمی چاغلار دمیرل را به اتهام عضویت در گروه‌های تروریستی مسلح به هفت سال و نیم مجازات حبس محکوم کرد. صلاح‌الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک داغ رهبران حزب دموکراتیک خلق‌های ترکیه نیز به همراه 9نفر از نمایندگان این حزب بازداشت شده و در زندان به‌سر می‌برند. تعداد اعضای حزب دموکراتیک خلق‌های ترکیه (ح.د.پ) به‌عنوان سومین حزب بزرگ حاضر در مجلس این کشور در پی سلب عضویت یوکسک داغ و نورسل آیدوغان به 57 نفر کاهش یافته است.

آسیب داعش به کشاورزی عراق

حضور داعش در عراق ضمن اینکه باعث کشتار مردم بی‌گناه و تخریب شهرها در این کشور شد همزمان با از بین بردن زیرساخت‌های کشاورزی، طی 3 سال گذشته سالانه بیش از 2 میلیون تن گندم و جو کشاورزان عراق را نابود کرده است. یک عضو مسوول محیط‌زیست استان نینوا با اعلام این مطلب به ایرنا در اربیل گفته ظهور داعش در تمام زمینه‌ها برای عراق خسارت‌بار بود، این گروه تکفیری در مدت

 3 سال حضورش در موصل با از بین بردن مزارع کشت گندم بیش از 2 میلیون تن به تولید این محصول آسیب وارد کرده است. داعش در ژوئن 2014 موصل مرکز استان نینوا را به کنترل خود درآورده و خلافت خودخوانده خود را اعلام کرد.

 

ارسال نظر