کوربین: دولت زامبی «ترزا می‌» استعفا دهد

۱۳۹۶/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۱۰۷

گروه جهان|

رهبر حزب کارگر بریتانیا در یک سخنرانی به سبک کمپین‌های انتخاباتی، از نخست‌وزیر خواست از قدرت کناره‌گیری و راه را برای روی کار آمدن «دولت در انتظار» کارگر هموار کند.

به نوشته ایندیپندنت، جرمی کوربین در بازدید از دو منطقه تحت کنترل محافظه‌کاران در ساحل جنوبی بریتانیا از «دولت زامبی» ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا انتقاد کرد. این درحالی است که حزب کارگر در انتخابات پارلمانی ماه گذشته برای رسیدن به کرسی‌های منطقه ساوث‌همپتون اینچن و بورنموث وست تلاش کرده اما موفق نشده است.

کوربین گفت: «دولت ترزا می‌ که از حمایت حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلندشمالی برخوردار است، چیزی غیر از یک دولت زامبی نیست؛ بدون ایده، بدون پاسخ و بدون رهبری. این دولتی است که تنها یک اسم دارد و باید از سایر احزاب بخواهیم تا سیاست‌های خود را شفاف‌سازی کنند و ارتقا دهند و بیشتر کارهای پارلمانی را تا پاییز به تعویق بیندازند.»

وی بر این باور است که اگر محافظه‌کاران نمی‌توانند حکومت‌داری کنند، باید کنار بروند. کوربین که در انتخابات زودهنگام سراسری رقیب اصلی ترزا می ‌به‌شمار می‌رفت، افزود: «حزب کارگر دیگر تنها یک اپوزیسیون رسمی نیست، ما یک دولت در انتظار هستیم. برنامه محافظه‌کاران پس از رای مردم در انتخابات پارلمانی، متزلزل شد. ترزا می ‌دیگر حکمی برای ادامه کاهش در بودجه مدارس، بیمارستان‌ها، پلیس و سایر خدمات دولتی مهم در اختیار ندارد. حزب کارگر با تمام این سیاست‌ها مقابله می‌کند؛ سیاست‌هایی که زندگی اکثریت را خراب می‌کند تا گروهی اندک نفع ببرند.» ترزا می‌ که تا پیش از انتخابات 8 ژوئن اکثریت پارلمان را در اختیار داشت، با هدف تقویت موضع مذاکراتی خود در گفت‌وگوهای برگزیت، برگزاری انتخابات زودهنگام را خواستار شد، اما شکست سنگینی خورد و برای ادامه فعالیت خود به عنوان نخست‌وزیر و تشکیل دولت مجبور شد تا حمایت حزب افراطی اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی را جلب کند. اکنون حزب اپوزیسیون معتقد است که باید انتخابات دیگری برگزار شود و بسیاری بر این باورند که برگزاری انتخابات زودهنگام دیگر دور از انتظار نیست.

 

ارسال نظر