از منطقه

۱۳۹۶/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۰۲۵

 امارات: قطع رابطه با قطر طولانی خواهد بود

وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی گفته قطع رابطه با قطر طولانی و درازمدت خواهد بود. به گزارش رویترز، انور قرقاش پیش‌بینی کرده که چشم‌اندازی برای پایان سریع و فوری اختلافات موجود میان قطر و کشور‌های عربستان، امارات، بحرین و مصر که به تازگی با دوحه قطع رابطه کرده‌اند، وجود ندارد. کشورهای تحریم‌کننده قطر (عربستان، مصر، امارات، بحرین) در خرداد ماه گذشته به بهانه حمایت دوحه از تروریسم روابط دیپلماتیک خود را با این امیرنشین قطع کردند و این کشور را تحت محاصره دریایی، هوایی و زمینی قرار دادند.

 سفر وزیر خارجه آلمان به افغانستان

رییس‌جمهور آلمان در سفری غیرمنتظره برای دیدار با نیروهای مستقر در یکی از پایگاه‌های نظامی در نزدیکی شهر مزارشریف پنج‌شنبه وارد افغانستان شد. فرانک والتر اشتاین‌مایر به همراه همسرش با یک هواپیمای نظامی آلمانی از قزاقستان به افغانستان رفت. این پایگاه نظامی مرکز فرماندهی شمال افغانستان است و یگانی از نیروهای ارتش آلمان در آن مستقر هستند. آلمان حدود ۹۴۱ سرباز مستقر در افغانستان دارد.

 هزینه 2.5 میلیارد دلاری ترکیه برای اس 400 روسی

دولت ترکیه برای خرید سامانه موشکی «اس۴۰۰» از روسیه با این کشور به توافق کامل رسید. یک مقام ارشد ترکیه که خواست نامش فاش نشود با تایید این خبر گفت: «برای دریافت این سامانه دفاعی 2.5میلیارد دلار هزینه شده و قرار است در مرحله اول، دو واحد از این سامانه موشکی در سال آینده میلادی در خاک ترکیه نصب و راه‌اندازی شود و دو واحد دیگر از این سامانه در داخل ترکیه تولید و مورداستفاده قرار می‌گیرد.» این مقام افزود: مقامات شرکت روسی تولید‌کننده سامانه نمی‌خواهند جزئیات دقیق این قرارداد منتشر شود. به عقیده کارشناسان سیاسی، این قرارداد به معنی روی‌ گرداندن آنکارا از ناتو و فاصله گرفتن از سیاست‌های دفاعی غرب و امریکاست.

 آغاز مجدد صادرات تسلیحات آلمان به عربستان‌سعودی

دولت آلمان با صادرات میلیونی سلاح به عربستان‌سعودی موافقت کرد. این موافقت در شرایطی است که جنگ داخلی در یمن و بحران قطر در منطقه خلیج‌فارس همچنان ادامه دارد. شبکه اول تلویزیون سراسری آلمان و هفته‌نامه آلمانی اشپیگل گزارش دادند که در آخرین نشست شورای امنیت فدرال آلمان موضوع فروش پرمنفعت تجهیزات نظامی آلمان به عربستان‌سعودی تایید شده و بریگیته سوپریس وزیر اقتصاد آلمان از حزب سوسیال دموکرات، این خبر را به کمیسیون مربوطه در مجلس نمایندگان اطلاع داده است. حزب سوسیال دموکرات از این قرارداد تسلیحاتی به‌شدت انتقاد کرده است.

 

ارسال نظر