از منطقه

۱۳۹۶/۰۴/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۹۴۷

 اردوغان: اروپا وقت ما را تلف می‌کند

رییس‌جمهور ترکیه گفته برای آنکارا مایه آرامش‌خاطر خواهد بود اگر اتحادیه اروپا بگوید نمی‌تواند این کشور را به عضویت بپذیرد. به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان گفته که ترکیه قادر است روی پای خود بایستد. او همچنین این مساله را رد کرد که دولت ترکیه ۱۵۰ خبرنگار را زندانی کرده و گفت فقط دو نفر با کارت خبرنگاری محبوس هستند. این اظهارات اردوغان درحالی ایراد شد که ترکیه بازداشت مدیر محلی گروه عفو بین‌الملل و ۹ نفر دیگر را تمدید کرده است.

 طالبان 7 غیرنظامی را تیرباران کرد

طالبان 7 غیرنظامی را در بزرگراه فراه–هرات از خودروها پایین کشیده و آنها را تیرباران کردند. به گزارش صدای افغان، طالبان در مسیر بزرگراه خودروها را متوقف کرده و پس از بازرسی برخی افراد را پایین کشیده و در مجموع 7 نفر را گلوله‌باران کردند. طالبان این غیرنظامیان را به جرم همکاری با دولت دستگیر و گلوله‌باران کرده‌اند. طالبان در دستگیری و محاکمه صحرایی در افغانستان شهره هستند و هرازگاهی افرادی را در بزرگراه‌ها یا روستاها دستگیر و به جرم همکاری با دولت از بین می‌برند.

« بغدادی» در دیرالزور کشته شده است

نشریه تایم با تایید مرگ ابوبکر البغدادی سرکرده داعش به نقل از یک گروه ناظر حقوق بشر سوری مستقر در لندن نوشته که او در کرانه رود فرات (دیرالزور) و در نزدیکی مرز عراق کشته شده است. نام دو نفر از افسران سابق صدام به‌عنوان محتمل‌ترین گزینه‌های جانشینی البغدادی مطرح شده است. وزارت دفاع روسیه اخیرا اعلام کرده بود اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد البغدادی در حملات هوایی روسیه در رقه سوریه کشته شده است. جانشین احتمالی بغدادی از میان ایاد العبیدی وزیر جنگ داعش و الجمیلی مسوول امنیت داعش انتخاب خواهد شد. این دو بعد از حمله امریکا به عراق به گروه‌های شورشی افراطی در این کشور ملحق شدند.

 افزایش کسری تجاری پاکستان

کسری تجاری پاکستان به 32 میلیارد و 600میلیون دلار افزایش یافته است. کمتر از یک ماه پیش کسری تجاری (افزایش حجم واردات نسبت به حجم صادرات) پاکستان حدود 30 میلیارد دلار اعلام شده بود اما طبق آمار و ارقام جدید، این رقم تنها پس از گذشت کمتر از یک ماه و در پایان سال مالی اخیر، به 32 میلیارد و 600 میلیون دلار افزایش یافته است. به گزارش ایرنا، باتوجه به این آمار و ارقام، به نظر می‌رسد دولت پاکستان نتوانسته به اهداف خود سال مالی گذشته (2016-2017) دست یابد. پاکستان هم‌اکنون حدود 80 میلیارد دلار بدهی خارجی دارد که این رقم در سال‌های اخیر روند افزایشی داشته است.

 

ارسال نظر