گمانه‌زنی‌ها درباره جانشین میشل تمر بالا گرفت

۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۸۸۲

گروه جهان|

با توجه به احتمال محاکمه میشل تمر، رییس‌جمهوری برزیل به اتهام فساد مالی در آینده‌یی نه چندان دور، گمانه‌زنی‌ها در مورد جایگزین‌های احتمالی وی آغاز شده است.

به گزارش بلومبرگ، میشل تمر در اجلاس گروه 20 حضور کم‌رنگی داشت و در مقابل حضور وزیر دارایی این کشور کاملا محسوس بود. تمر یکی از آخرین مقاماتی بود که برای شرکت در نشست گروه 20 وارد هامبورگ شد و از نخستین مقاماتی بود که این شهر را ترک کرد. وی در 36 ساعت حضور در هامبورگ توجه اندکی را به خود جلب کرد. در مقابل، انریکه میرلس وزیر دارایی برزیل، سه روز در شهر هامبورگ حضور یافت و به جامعه جهانی اطمینان داد که اوضاع سیاسی این کشور هر شرایطی داشته باشد، اوضاع اقتصادی برزیل در امنیت کامل است.

سناتور ژوزه آگریپینو مایا از حزب دموکرات‌های هم‌پیمان دولت، گفت: «وزیر دارایی برزیل تضمین‌کننده ثبات اقتصادی این کشور است. اگر اوضاع سیاسی شرایطی نامساعدی دارد، اوضاع اقتصادی برزیل در مسیر درستی است. »

این سفر کوتاه و سریع تمر به شهر هامبورگ بازتاب بی‌ثباتی جایگاه وی در پی مطرح شدن اتهامات فساد مالی است. احتمال دارد تمر در آینده نزدیک محاکمه شود و به همین دلیل، سرنوشت وی در هاله‌یی از ابهام قرار دارد. هم‌پیمانان سابق تمر در حال فاصله گرفتن از او هستند و گمانه‌زنی‌هایی در مورد افرادی که ممکن است در آینده نزدیک جایگاه ریاست‌جمهوری را به دست بیاورند، مطرح شده است. از جمله افرادی که در این گمانه‌زنی‌ها مطرح شده‌اند رودریگو مایا، رییس مجلس نمایندگان برزیل، است. آندره پرفیتو تحلیلگر مسائل اقتصادی، گفت: «مشکل فعلی برزیل اقتصادی نیست بلکه سیاسی است. رودریگو مایا یک گزینه مدنظر کنگره برای ریاست‌جمهوری آتی این کشور است.» سناتور تاسو ژریساتی از حزب سوسیال دموکرات در این باره گفت: «رودریگو مایا توانایی لازم برای بازگرداندن ثبات به کشور را دارد.» رییس مجلس نمایندگان برزیل اخیرا در توییتی نوشت: «ما به آرامش و عقلانیت زیاد در این مقطع زمانی نیاز داریم. به جای بدتر کردن اوضاع، لازم است به برزیل برای برون‌رفت از این بحران کمک کنیم.»

 

ارسال نظر