اخبار متناقض درباره تعویق سفر ترامپ به بریتانیا

۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۸۸۱

گروه جهان|

 دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا، در یک تماس تلفنی به ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا گفته است تا زمانی‌که مردم بریتانیا پذیرای حضورش نباشند، تمایلی به سفر به بریتانیا ندارد.

به نوشته گاردین، مشاور دفتر نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرده این تماس تلفنی در روزهای اخیر صورت گرفته و احتمالاً سفر ترامپ به تعویق می‌افتد خبرگزاری روسی اسپوتنیک هم گزارش داده که امسال ترامپ برای بازدید از زمین‌های گلف خود در بریتانیا به‌طور غیررسمی به این کشور سفر می‌کند اما بازدید رسمی وی تا سال دیگر به تعویق افتاده است. با این حال دفتر ترزا می ‌نخست‌وزیر بریتانیا تاکید کرده که هیچ تغییری در برنامه سفر ترامپ به لندن ایجاد نشده است.

ترزا می‌ درست هفت روز بعد از مراسم تحلیف ترامپ به عنوان رییس‌جمهور امریکا، وی را به بریتانیا دعوت کرد. او نخستین رهبر خارجی بود که با ترامپ در کاخ سفید دیدار کرد. در آن زمان بسیاری از دیپلمات‌های ارشد از جمله لرد ریکتس مشاور امنیت ملی سابق بریتانیا اعلام کردند که این دعوت زودهنگام بوده اما بازپس‌گیری این دعوت غیرممکن بود.

لوئیس لوکنس سفیر موقت امریکا در بریتانیا هفته گذشته ضمن تحسین صادق‌خان شهردار لندن، به دلیل مدیریت قوی در اداره حادثه تروریستی پل لندن و بازار «بارو»، با ترامپ دچار درگیری شد. اظهارات وی چند روز بعد از آن مطرح شد که ترامپ در پیام توییری از صادق‌خان به دلیل نوع واکنش به حملات لندن انتقاد کرده بود. ترامپ در این توییتر سخنان شهردار لندن را به‌گونه‌یی بازتاب داده بود که گویی صادق‌خان به مردم لندن گفته نیازی به نگرانی نیست. دفتر صادق‌خان به اشتباه ترامپ اشاره کرد اما ترامپ در پاسخ، شهردار لندن را متهم کرد که به صورت رقت‌بار بهانه می‌آورد. صادق‌خان سپس از دولت بریتانیا خواست که دعوت از ترامپ برای سفر به بریتانیا را لغو کند. در همین حال بیش از یک میلیون و 858 هزار نفر از مردم بریتانیا نیز با امضای توماری، خواستار لغو سفر رسمی ترامپ به کشورشان شده‌اند. گرچه ترامپ شنبه گذشته در دیدار با ترزا می‌ در حاشیه اجلاس 20 به خبرنگاران گفته بود که برنامه سفرش به لندن پابرجاست اما هنوز تاریخ دقیقی بر‌ای این سفر تعیین نشده است.

 

ارسال نظر