واکنش‌ها به دیدار پوتین و ترامپ

۱۳۹۶/۰۴/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۶۴۸

با گذشت دو روز از نخستین دیدار پوتین و ترامپ در حاشیه نشست گروه20، واکنش‌ها به آن ادامه دارد. اریک اسالووال نماینده دموکرات از ترامپ خواسته درباره گزارش‌های ضد و نقیض درباره دیدارش با پوتین شفاف‌سازی کند.

دیدار ترامپ و پوتین یک ساعت بیش از آنچه برنامه‌ریزی شده بود، طول کشید. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پس از این دیدار مدعی شد که ترامپ اظهارات پوتین را درباره اینکه دخالتی در انتخابات امریکا نداشته، قبول کرده است. این اظهارات در تضاد با گزارش وزیر خارجه امریکاست. رکس تیلرسون گفته ترامپ مذاکرات را با مخالفت با پوتین بر سر حملات سایبری روسیه در جریان تبلیغات انتخاباتی امریکا آغاز کرده است. وزیر خارجه امریکا مدعی شده که ترامپ با وجود انکار مکرر پوتین همچنان وی را در این باره تحت‌فشار قرار داده است.

روسای جمهوری امریکا و روسیه عصر جمعه با وجود تلاش خبرنگاران از پاسخگویی به پرسش‌های پس از نشست خودداری کردند اما ترامپ شنبه گفت که دیدار فوق‌العاده‌یی با پوتین داشته است. پوتین نیز پس از این دیدار گفت که با ترامپ درباره اوکراین، سوریه، مبارزه با تروریسم و همچنین امنیت سایبری گفت‌وگو کرده است. واشنگتن‌پست مهم‌ترین رویداد حاشیه‌یی نشست گروه20 را دیدار رهبران روسیه و امریکا عنوان کرده و نوشته است: «کسی که نفع بیشتری از این نشست برد، پوتین است.»

 

 

ارسال نظر