از منطقه

۱۳۹۶/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۴۱۲

 هشدار آلمان درباره سخنرانی اردوغان

دولت آلمان به رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه هشدار داده که اجازه ندارد در حاشیه نشست سران کشورهای گروه 20 در شهر هامبورگ آلمان در برابر هوادارانش سخنرانی کند. آلمان چنین سخنرانی‌ای را قبلا ممنوع کرده بود. به گزارش دویچه‌وله، چندی است که شایعاتی به راه افتاده که رییس‌جمهوری ترکیه در نظر دارد در کنسولگری ترکیه در هامبورگ برای هواداران خود سخنرانی کند و این سخنرانی در ویدئوهایی ضبط شده و به دست هواداران او برسد. سخنگوی وزارت خارجه آلمان در این باره گفته، برنامه‌هایی چون سخنرانی در آلمان باید از قبل با مقامات این کشور هماهنگ شود و هر اقدامی خلاف آنچه مقرر شده در راستای مخالفت با قوانین آلمان و حق حاکمیت این کشور محسوب می‌شود و عواقب خود را خواهد داشت.

 منابع تکفیری: ابوبکر بغدادی زنده است

منابع تکفیری‌ به روزنامه القدس العربی اعلام کردند که ابوبکر بغدادی زنده است و در مکان امنی به سر می‌برد. منابع آگاه تاکید کردند که  وی در سلامت بوده و در یکی از مناطق امن خارج از موصل به سر می‌برد. این منابع اخبار منتشر شده درباره مرگ بغدادی در موصل را منتفی دانستند. منابع نزدیک به جریان‌های افراطی تکفیری‌ به این روزنامه اعلام کردند که رهبران داعش و در راس آنها ابوبکر بغدادی مناطق پر آشوب شهر رقه واقع در سوریه و شهر موصل عراق را از بیش از دو ماه پیش ترک کرده‌ و با خانواده‌هایشان به مناطق امن رفته‌اند.

 افزایش قربانیان انفجار

تانکر سوخت در پاکستان

شمار تلفات جانی ناشی از انفجار هفته پیش یک تانکر سوخت در پاکستان به ۲۰۶نفر رسید. شماری نیز همچنان در بیمارستان بستری هستند. به گزارش یورونیوز پیش‌تر شمار کشته‌شدگان این انفجار مرگبار که یک‌شنبه گذشته در شهر بهاولپور واقع در ایالت پنجاب پاکستان روی داد ۱۳۲نفر اعلام شده بود. سوختگی اکثر قربانیان این حادثه آنقدر شدید بود که هویت آنها تنها از طریق آزمایش«دی‌ان‌ای» آنان ممکن شد. پس از واژگونی تانکر شماری از مردم محلی برای جمع‌آوری سوختی که از آن نشت می‌کرد، جمع شده بودند. حدود ۴۵دقیقه از حادثه و جاری شدن سوخت روی زمین می‌گذشت که کشیدن سیگار و نخستین جرقه و شعله‌یی کوچک به شعله‌ور شدن و انفجاری مهیب منجر شد که ده‌ها نفر را گرفتار کرد و به کام مرگ کشاند.

 تیراندازی گارد ساحلی یونان به کشتی باربری ترکیه

ترکیه تیراندازی گارد ساحلی یونان به یک کشتی باری این کشور در دریای اژه را به‌شدت محکوم کرد. این حادثه پس از آن روی داد که ناخدای کشتی ترکیه‌یی درخواست ماموران یونانی برای پهلوگیری در بندری یونانی جهت انجام بازرسی از کشتی را رد کرد. ظاهرا به‌دنبال این تیراندازی کشتی ترک به آب‌های ترکیه بازگشته است. وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌یی اعلام کرده که هیچ توجیهی برای شلیک به یک کشتی تجاری غیرمسلح که بین دو بندر ترکیه بار حمل می‌کرد، وجود ندارد. آنچه مایه تسلی ماست این است که این حادثه تلفات جانی در پی نداشته و کسی مجروح نشده است.»

 

ارسال نظر