از منطقه

۱۳۹۶/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۲۴۸

 ارتباط سفیر امارات در واشنگتن با فساد مالی

نشریه وال استریت ژورنال گزارش داده، سفیر امارات در واشنگتن که اخیرا افشای ایمیل‌هایش از اقدامات نظام‌مند او علیه قطر پرده برداشت، خود یک پرونده فساد مالی گسترده دارد. بنابر این گزارش شرکت‌های مرتبط با یوسف العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن ظاهرا بیش از ۶۰ میلیون دلار اعتبار دریافت کرده‌اند که اساسا مربوط به پول‌های اختلاس شده از صندوق توسعه مالزی است. این گزارش در بحبوحه تحقیقات 5 کشور ازجمله امریکا درباره رسوایی فساد و اختلاس میلیاردها دلار از صندوق سرمایه‌گذاری دولتی مالزی منتشر شد. این رسوایی در سال ۲۰۱۵ دولت مالزی را متزلزل کرد. طبق گزارش‌ها، صدها میلیون دلار از اعتبارات این صندوق به حساب شخصی نجیب رزاق، نخست‌وزیر مالزی منتقل شده و پس از آن درخواست‌ها برای استعفای او بالا گرفت.

 آغاز خصوصی‌سازی در کویت

مسوولان وزارت اقتصادی کویت در راستای اجرای بزرگ‌ترین عملیات خصوصی‌سازی اقتصاد این کشور، واگذاری بورس به بخش خصوصی را آغاز کردند. این اقدام در راستای کاهش وابستگی دولت کویت به صنایع نفتی انجام می‌شود تا این کشور بتواند از راه تکیه بر صنایع غیرنفتی کسری بودجه خود را جبران کند. بورس کویت از مهم‌ترین نهادهای اقتصادی این کشور است و چرخش مالی فعالیت‌های آن سالانه به میلیاردها دلار می‌رسد. شورای عالی خصوصی‌سازی کویت نیز در نظر دارد، نهادهای دولتی مهمی همچون وزارتخانه‌های ارتباطات، آب و برق و فرودگاه بین‌المللی کویت را به بخش خصوصی واگذار کند.

 حمله «پ.‌ک.‌ک» به دو مقام حزب حاکم ترکیه

مقام‌های ترکیه اعلام کردند، شبه‌نظامیان کرد دو عضو حزب حاکم عدالت و توسعه(آک پارتی) را در جنوب ‌شرق این کشور به ضرب گلوله کشتند. به گزارش رویترز، دفتر استانداری ترکیه اعلام کرده اورهان مرجان، معاون حزب حاکم عدالت و توسعه در منطقه لیجه استان دیاربکر جمعه شب مقابل منزلش مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در بیمارستان درگذشت. شبه‌نظامیان همچنین آیدین آهی، معاون حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در منطقه اوزالپ استان وان را به ضرب گلوله از پای درآوردند. منابع امنیتی گفتند، افراد مسلح او را با تهدید از خانه بیرون کشیدند و در نزدیکی همانجا کشتند. برات آلبایراک، وزیر انرژی و داماد رییس‌جمهوری ترکیه در پیامی توییتری گفته پ.‌ک.‌ک هر دو آنها را کشته‌اند.

 کشته شدن 11 داعشی در شرق افغانستان

مقامات محلی ولایت ننگرهار در شرق افغانستان از کشته شدن 11عضو داعش در افغانستان خبر دادند. سخنگوی پلیس ننگرهار گفته این افراد در نتیجه حمله هوایی نیروهای خارجی در منطقه توره بوره کشته شدند. داعش در افغانستان برای بار اول در ولسوالی اچین اعلام حضور کرد و دو هفته قبل شورشیان وابسته به این گروه توره بوره را تصرف کردند که بعد به دست نیروهای دولتی افغان افتاد. منطقه کوهستانی توره بوره، زمانی مخفیگاه اسامه بن‌لادن، رهبر پیشین القاعده بود. این منطقه پیش از داعش در کنترل طالبان بود. ولایت ننگرهار در شرق افغانستان از ولایات ناامن این کشور است که افزون بر طالبان، جنگجویان داعش در آن بیشتر از سایر ولایات فعالیت دارند.

 

ارسال نظر