از منطقه

۱۳۹۶/۰۴/۱۱ - ۱۴:۰۵:۰۵
کد خبر: ۱۰۲۱۷۰

 سفر هیات بلندپایه پاکستانی به کابل

معاون سخنگوی ریاست اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان اعلام کرد که یک هیات بلندپایه به ریاست سرتاج عزیز، مشاور نخست‌وزیر پاکستان به کابل سفر می‌کند و درباره عادی‌سازی روابط دو کشور با مقامات افغان گفت‌وگو خواهد کرد. به گزارش ایرنا، ریاست اجرایی دولت افغانستان ابزار امیدواری کرده با میانجیگری چین و ادامه دیدارهای هیات کابل و اسلام‌آباد، بخشی از اختلاف‌های دو کشور حل شود. چین و افغانستان در حاشیه نشست سران شانگهای در آستانه با میانجیگری پکن برای کاهش تنش‌ها میان اسلام‌آباد و کابل موافقت کردند و وزیر خارجه چین نیز برای پیگیری این موضوع، هفته گذشته به کابل سفر کرد.  

 ربوده شدن 900 غیرنظامی در عراق توسط داعش

منابع محلی از شهرستان حویجه واقع در شمال عراق اعلام کردند که عناصر داعش 900 نفر از اهالی این شهرستان را ربوده و به مکان‌های نامعلومی منتقل کرده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، عناصر داعش از جمعه اقدام به دستگیری گسترده اهالی شهر حویجه واقع در جنوب غربی شهر کرکوک کرده‌اند. عناصر داعش از این غیرنظامیان به‌عنوان سپر انسانی در مقابل حملات احتمالی هوایی و زمینی علیه مواضع خود استفاده می‌کنند. حویجه از 2014 در اشغال داعش قرار دارد.  

 قرارداد 3.8 میلیارد دلاری فروش بالگرد به عربستان

پنتاگون از ارائه قرارداد فروش بالگرد به عربستان به ارزش 3.8 میلیارد دلار به یکی از واحدهای شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین خبر داد. به گزارش رویترز، این قرارداد که برای یک فرآیند تولید چند ساله درنظر گرفته شده است، خدمات وابسته و برنامه مدیریت سیستم، مهندسی، اطلاعات فنی و انتشارات را شامل می‌شود. این قرارداد برای فروش بالگردهای مدل بلک هاوک به عربستان درنظر گرفته شده است.

 ترامپ و اردوغان تلفنی گفت‌وگو کردند

روسای جمهوری امریکا و ترکیه طی یک تماس تلفنی درباره راه‌حل‌های بحران کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس گفت‌وگو کردند. به گزارش الجزیره، دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان در یک تماس تلفنی به بررسی راه‌حل‌های بحران میان قطر و کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس پرداختند. طبق بیانیه کاخ سفید، رهبران امریکا و ترکیه بر اهمیت فعالیت و همکاری همه کشورها در زمینه توقف حمایت تروریسم و مبارزه با تفکر افراط‌گری تاکید کردند. گفت‌وگوی تلفنی میان ترامپ و اردوغان در زمانی مهم و پس از تماس‌های اخیر رکس تیلرسون وزیر خارجه امریکا، با مسوولانی که ارتباط مستقیم با بحران کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس دارند، صورت گرفت.

 

ارسال نظر