از منطقه

۱۳۹۶/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۱۰۳

  دستگیری بیش از 160 مهاجر غیرقانونی در ترکیه ژاندارمری ترکیه اعلام کرده در چند روز گذشته

 168 مهاجر غیرقانونی که قصد عزیمت به اروپا از طریق خاک ترکیه را داشتند، در نقاط مختلف این کشور دستگیر شدند. بنا بر اعلام فرماندهی ژاندارمری ترکیه، نیروهای گارد ساحلی ترکیه در شهرستان آیوالیک استان بالیک اسیر 45 نفر از اتباع خارجی را که قصد عبور غیرقانونی به وسیله قایق‌های بادی به جزیره میدیلی (لسبوس) یونان را داشتند، دستگیر کردند. این افراد شامل 24 زن و 20 کودک و یک مرد بودند.

  پاکستان نگران بازگشت داعشی‌های اجاره‌ای

با نزدیک شدن به روزهای پایانی داعش، پاکستان نگران بازگشت اتباع پاکستانی عضو این گروه تروریستی به کشور است. رسانه‌های معتبر پاکستان گزارش داده‌اند که تعداد نامعلومی از جنگجویان داعش و جبهه النصرت که از پاکستان عازم سوریه شده بودند، حالا به کشورشان بازگشته‌اند و احتمالا در پاکستان به حملات تروریستی بزرگ دست خواهند زد. تا سال گذشته، اسلام‌آباد حضور داعش در پاکستان را تکذیب می‌کرد اما اکنون مدتی است که حضور داعش در پاکستان، به موضوع پذیرفته شده تبدیل شده و حضور جدی‌تر داعش در افغانستان و نیز آغاز روند بازگشت پاکستانی‌هایی که به‌عنوان جنگجویان اجاره‌یی به داعش در سوریه ملحق شده بودند، باعث شده تا پاکستان با یک چالش امنیتی جدید مواجه شود.

  ناتو نیروهای جدید به افغانستان اعزام می‌کند

ناتو قصد دارد صدها نفر از نیروهای این سازمان نظامی را به افغانستان اعزام کند. به گزارش یورونیوز، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، در نشست کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی اعلام کرد که این نیروهای جدید نه برای مبارزه مسلحانه بلکه برای آموزش و ارائه مشاوره به نیروهای امنیتی افغانستان به این کشور جنگ‌زده اعزام خواهند شد. گفته شده تاکنون 15 کشور عضو ناتو با اعزام نیروها به افغانستان موافق کرده‌اند. رقم دقیق نیروهای اعزامی ناتو به افغانستان ۳ هزار نفر خواهد بود. ناتو در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار نیرو در افغانستان دارد. ماموریت نظامی و شرکت در درگیری‌ها از سوی ناتو در افغانستان از سال ۲۰۱۵ متوقف شده است. نیروهای نظامی کشورهای عضو ناتو بیشتر جهت مشاوره و همکاری‌های نظامی با نیروهای افغانستانی در این کشور هستند.

  کمیته ویژه تحقیق برای حادثه نجف

وزیر کشور عراق برای تحقیق و بررسی جزییات حوادث پنج‌شنبه شب در نجف‌اشرف دستور تشکیل یک کمیته تحقیق با حضور افسران بلندپایه وزارت کشور را صادر کرد. به گزارش ایرنا، گروهی از اهالی نجف در اعتراض به اختلال و کاهش اختصاص برق دولتی، همزمان با افزایش شدید دمای هوا، ضمن تجمع و تظاهرات، بزرگراه نجف را بستند که به گفته برخی شاهدان، با مداخله نیروهای امنیتی و اقدام آنان به تیراندازی، چند شهروند کشته و زخمی شدند. منابع رسمی هنوز کشته و زخمی شدن شهروندان را تایید نکرده‌اند. مشاور رسانه‌یی وزیر کشور عراق با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرده یک کمیته تحقیق با حضور افسران بلندپایه وزارت کشور برای روشن شدن ابعاد حادثه راهی نجف خواهند شد.

 

ارسال نظر