از منطقه

۱۳۹۶/۰۴/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۰۲۴

هشدار درباره فاجعه‌ اجتماعی در عراق

معاون رییس‌جمهور عراق در واکنش به گزارش اخیر یونیسف هشدار داده، فاجعه‌یی اجتماعی آینده عراق را تهدید می‌کند. به گزارش القدس العربی، ایاد علاوی، گزارش اخیر یونیسف درباره کودکان عراقی را وحشتناک خوانده و از جامعه بین‌المللی خواسته تا فورا برای از بین بردن رنج‌ها و مشکلات کودکان عراقی اقدام کند. هیات سازمان ملل در عراق(یونامی) به تازگی از کشته شدن بیش از هزار کودک عراقی از سال ۲۰۱۴ در پی افزایش تنش‌ها و خشونت‌ها در این کشور و نیاز بیش از 5 میلیون کودک عراقی به کمک‌های انسانی فوری خبر داده است.

مالکی: همه‌‌پرسی استقلال نقض قانون اساسی است

معاون رییس‌جمهور عراق از پایان دوران داعش خبر داده و تاکید کرده، برگزاری همه‌پرسی تعیین سرنوشت در اقلیم کردستان تجاوز علیه قانون است. به گزارش سومریه نیوز، نوری مالکی گفته است: «عراق کشوری متحد است که قانون اساسی و اراده ملی بر آن حکومت می‌کنند و تاریخی سرشار از مواضع شریفانه دارد. درخواست برای برگزاری همه‌پرسی تعیین سرنوشت براساس گرایش‌های قومی و طایفه‌یی تجاوز علیه قانون محسوب می‌شود؛ چراکه قانون اساسی عراق شامل مساله‌یی به نام تعیین سرنوشت نیست. در عراق چیزی با عنوان اقلیت وجود ندارد. همگی شهروند این کشور هستند و در حقوق و وظایف مساوی هستند».

کرزای: امریکا مقصر اوضاع افغانستان است

رییس‌جمهوری سابق افغانستان، واشنگتن را مسوول اوضاع بد و متشنج امنیتی کشورش دانست. حامد کرزای در مصاحبه با تلویزیون چاینا گلوبال گفت: «در ابتدای امر، تمامی مردم کشور از حضور نیروهای امریکایی در افغانستان حمایت کردند اما از زمانی که که آنها وارد منازل افغان‌ها شدند و روستاهای ما را بمباران کردند، حمایت ما را از دست دادند. امریکا تمرکز خودش را روی اهداف تروریستی و مقابله با آنها و تامین امنیت در کشور از دست داده است.» در حال حاضر 8400 نیروی امریکایی در افغانستان مستقر هستند و 5000 نیروی ناتو نیز در این کشور حضور دارند اما جیمز ماتیس، وزیر دفاع امریکا پیشنهاد کرده که 5000 نیروی امریکایی دیگر در افغانستان مستقر شوند.

 

ارسال نظر