از منطقه

۱۳۹۶/۰۴/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۹۵۰

ممنوعیت ورود محافظان اردوغان به آلمان

آلمان ورود محافظان شخصی رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه را به اجلاس«گروه 20» ممنوع کرده است. به گزارش اسپوتنیک، مقامات دولتی آلمان گفتند از ورود محافظان اردوغان به این کشور به‌ ویژه به اجلاس گروه 20 جلوگیری به عمل خواهند آورد. دولت آلمان اعلام کرد در پی نگرانی از تکرار درگیری بین مخالفان اردوغان با محافظان رییس‌جمهوری ترکیه، این ممنوعیت را در نظر گرفته است. در زمان سفر اردوغان به امریکا، محافظان شخصی وی در واشنگتن با مخالفان رییس‌جمهوری ترکیه به ‌شدت برخورد کردند که این درگیری به زخمی شدن برخی از تجمع‌کنندگان مخالف اردوغان منجر شد.

 

دیدار تیلرسون با وزرای خارجه قطر و کویت

وزیر خارجه امریکا روز سه‌شنبه با همتای قطری خود و وزیر مشاور در امور پارلمان کویت دیدار کرد. به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، رکس تیلرسون در واشنگتن با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، همتای قطری خود و محمد العبدالله الصباح، وزیر مشاور امور پارلمان کویت درباره بحران به وجود آمده میان کشورهای عربی منطقه خلیج فارس گفت‌وگو کرد. کویت در حل بحران به وجود آمده میان قطر و 4 کشور عربی میانجی‌گری کرده است.

 

بیشترین نقض حقوق بشر در ترکیه در 30 سال گذشته

رییس انجمن حقوق بشر ترکیه اعلام کرد که این کشور در شرایط کنونی بدترین دوران از نظر نقض حقوق بشر در طول 30سال گذشته را می‌گذراند. تورک دوغان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با روزنامه حریت گفت:«نقض حقوق بشر در ترکیه به اوج خود رسیده و در سال گذشته بیشترین موارد نقض حقوق بشر از جولای 1986تاکنون ثبت شده است. با نگاهی به تعداد روزنامه‌نگاران، شهرداران و نمایندگانی که در زندان هستند، می‌توان دریافت که این ادعا درست است.» دوغان گفت که نقض حق آزادی افراد و دستگیری و بازداشت‌های خودسرانه و به خاطر عقاید متفاوت، مصداق نقض آزادی بیان است. مقامات رسمی ترکیه مجموع افراد دستگیر شده در سال گذشته را نزدیک به 15هزار نفر اعلام کرده‌اند.

مسوول پهپادهای داعش در تلعفر کشته شد

منابع امنیتی عراق از کشته شدن مسوول هواپیماهای بدون سرنشین گروه تروریستی داعش در تلعفر خبر دادند. به گزارش سومریه‌نیوز، یک منبع امنیتی در عراق اعلام کرد که ابوحفصه، مسوول هواپیماهای بدون سرنشین گروه تروریستی داعش در حمله هوایی جنگنده‌های عراق به شهر تلعفر کشته شده است. این منبع افزود: در این حمله هوایی مرکز نگهداری پهپادهای گروه تروریستی داعش در شهر تلعفر در استان الانبار عراق هدف قرار گرفت و چند تروریست دیگر نیز در آن کشته شدند.

 

ارسال نظر