از منطقه

۱۳۹۶/۰۴/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۸۵۹

  قربانیان انفجارهای پاکستان از مرز 50 نفر گذشت

شمار قربانیان دو انفجار تروریستی در شهر پاراچنار در شمال‌غرب پاکستان به بیش از 50 نفر افزایش یافته است. در این انفجارها 200 نفر هم مجروح شده‌اند. به گزارش ایرنا، در جریان راهپیمایی روز قدس شهر شیعه‌نشین پاراچنار در شمال‌غرب پاکستان ده‌ها نفر به خاک و خون کشیده شدند.  منابع بیمارستانی اعلام کرده‌اند با توجه به وخامت حال تعدادی از مجروحان احتمال افزایش شمار جانباختگان وجود دارد. تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسوولیت انفجارهای پاراچنار را برعهده نگرفته است.

  امریکا دفتر ویژه‌ برای افغانستان و پاکستان را می‌بندد

دولت امریکا، سمت نمایندگی ویژه برای افغانستان و پاکستان را حذف می‌کند و دفتر آن با یک بخش بزرگ‌تر وزارت خارجه امریکا که مسوولیت امور آسیای جنوبی و میانه را به‌عهده دارد، ادغام می‌شود. این تصمیم ظاهرا در پی برنامه رکس تیلرسون وزیر خارجه امریکا برای ساختاربندی دوباره این وزارتخانه گرفته شده و انتظار می‌رود دفاتر دیگری هم بسته و پست‌های نمایندگی‌ بیشتری حذف شوند.  به گزارش خبرگزاری فرانسه، این دفتر زمانی ایجاد شد که مقام‌های امریکایی تصمیم گرفتند به کشمکش‌ها در افغانستان و پاکستان که به هم مرتبط‌‌ دانسته شدند، یکجا رسیدگی کنند. برخی مقام‌های امریکایی خواهان اعزام حداقل سه هزار نیروی امریکایی دیگر برای مبارزه با طالبان در افغانستان شده‌اند.

  قطر ۴۵ مظنون به ارتباط با گولن را اخراج کرد

قطر ۴۵ نفر از شهروندان ترک مقیم این کشور را که مظنون به وابستگی به سازمان فتح‌الله گولن روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه بودند، اخراج کرد. به گزارش صباح، این افراد بلافاصله پس از ورود به خاک ترکیه در فرودگاه بازداشت شدند. این مظنونان متهم به وابستگی به یک سازمان تروریستی مسلح هستند.  در پی وقوع بحران دیپلماتیک قطر با برخی کشورهای عربی ازجمله عربستان‌سعودی، ترکیه آمادگی خود را برای تامین نیازها و کمبودهای کشور اعلام کرد. روابط دو کشور بیش از پیش افزایش یافت. دولت ترکیه گولن را به تلاش برای کودتا در این کشور متهم کرده است.

  محکومیت شاهزاده‌های اماراتی به‌دلیل بدرفتاری

دادگاهی در بلژیک ۸ شاهزاده اماراتی را به‌دلیل قاچاق انسان و برخورد تحقیرآمیز با خدمه مجرم شناخته است. براساس حکم این دادگاه هر یک از آنها به ۱۵ ماه زندان تعلیقی و پرداخت ۱۶۵هزار یورو محکوم شدند. آنها متهم شده‌اند که با بیش از ۲۰خدمه‌یی که در سال ۲۰۰۸ هنگام دیدار از بلژیک به همراه خود آورده بودند، برخوردی تحقیرآمیز و برده‌وار داشته‌اند. این موضوع زمانی افشا شد که یکی از خدمه توانست از هتلی که یک طبقه آن در اجاره این شاهزاده‌های اماراتی بود، فرار کند. خدمه گفته‌اند که آنها را مجبور کرده بودند که ۲۴ ساعت در خدمت این شاهزاده‌ها باشند، مجبور بودند روی زمین بخوابند، در این مدت هرگز به آنها مرخصی ندادند، مانع از خروج آنها از هتل شدند و وادارشان کردند تا پسمانده غذای شاهزاده‌ها را بخورند.

 

 

 

ارسال نظر