از منطقه

۱۳۹۶/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۰۱۹

 دادستان کل اسبق امریکا وکیل قطر شد

قطر دادستان کل اسبق امریکا را به‌عنوان وکیل مدافع خود جهت اثبات پایبندی دوحه به معیارهای امریکا درباره ممانعت از حمایت مالی از تروریسم به خدمت گرفت. به گزارش اسکای‌نیوز، قطر در ازای 2.5میلیون دلار جان اشکرافت دادستان کل اسبق امریکا و رییس شرکت وکالت و روابط عمومی را برای یک ماه و نیم استخدام کرده تا پایبندی خود به معیارهای امریکا درباره ممانعت از حمایت مالی از تروریسم و تلاش‌هایش در زمینه مبارزه با تروریسم جهانی را ثابت کند. اشکرافت در دوره ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ در دوره ریاست‌جمهوری جورج بوش پسر دادستان کل امریکا بود.

 بازداشت 18 مظنون به همکاری با داعش در ترکیه

پلیس ترکیه در ادامه عملیات ضدتروریستی 18 نفر را به ظن عضویت و همکاری با داعش دستگیر کرد. تیم مبارزه با تروریسم پلیس استانبول به همراه نیرو‌های ویژه و ضدشورش عملیاتی همزمان به مراکز از پیش شناسایی شده در مناطق این شهر انجام دادند. به گزارش آناتولی، در جریان این عملیات، 18 نفر به ظن عضویت و همکاری با گروه تروریستی داعش دستگیر شدند.

 کشته شدن 3 سرباز امریکایی در افغانستان

منابع محلی ولایت ننگرهار در شرق افغانستان و پنتاگون تایید کردند که بر اثر تیراندازی یک کماندوی ارتش افغانستان سه سرباز امریکایی کشته و یک سرباز دیگر زخمی شده است. به گزارش بی‌بی‌سی، این کماندو افغان پس از مشاجره لفظی با سربازان امریکایی به آنان تیراندازی کرده است. مقامات افغان گفته‌اند درباره این حادثه تحقیق می‌کنند. سربازان کشته شده از نیروهای ویژه امریکا بودند که در کنار سربازان ارتش افغانستان با نیروهای شورشی و به خصوص داعش می‌جنگیدند.  

 ممانعت از ورود قطری‌ها به مسجدالحرام

رییس کمیته ملی حقوق بشر قطر اعلام کرد که مقامات سعودی مانع ورود قطری‌ها به مسجدالحرام می‌شوند. به گزارش رسانه قطری الشرق، رییس کمیته ملی حقوق بشر قطر گفته که شکایتی را از قطری‌ها درباره منع ورودشان به مسجدالحرام و درخواست عربستان از آنها برای ترک فوری آن دریافت کرده است. یک مسلمان قطری نیز از کعبه بیرون انداخته شده است. کمیته ملی حقوق بشر قطر تاکید کرده که این اقدام نقض آشکار حقوق مسلمانان قطری در ادای مناسک مذهبی است.

 

ارسال نظر