از منطقه

۱۳۹۶/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۹۳۶

 تحریم کالاهای ترکیه از سوی کشورهای عربی

به دنبال تاکید مقامات ارشد ترکیه بر حمایت خود از قطر در بحران اخیر خلیج فارس و انتقادات رییس‌جمهوری ترکیه از سیاست‌های رژیم سعودی، ریاض و هم‌پیمانانش به تحریم کالاهای ترکیه روی آوردند. به گزارش نشریه کویتی السیاسه، نهادهای مختلف تجاری در کشورهای عربستان، بحرین و امارات متحده عربی با راه‌اندازی کمپین‌هایی بر تحریم خرید کالاهای تجاری ترکیه تاکید کرده‌اند. این اقدام به دلیل کمک‌های ترکیه به قطر و صادرات گسترده محموله‌های هوایی کالا برای دوحه پس از تحریم قطر صورت گرفت. ترکیه یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان کالا به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است.

 

 ادامه کمک‌های ترکیه به مردم افغانستان

آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه «تیکا» در چارچوب فعالیت‌های توزیع و ارسال کمک‌های انسانی خود در طول ماه رمضان در افغانستان میان خانواده‌های نیازمند شهرهای تخار، بغلان، سمنگان، بلخ، جوزجان و فاریاب در شمال این کشور بسته‌های مواد غذایی توزیع کرده است. به گزارش شبکه تی‌آرتی، زکی بولدوک، مسوول تیکا در شهر مزار شریف افغانستان با بیان اینکه تیکا به نقاط مختلف این کشور کمک‌های انسانی ارسال می‌کند از تداوم این فعالیت‌ها خبر داده است.

 

 پاکسازی بیش از هزار کیلومتر از مرزهای عراق

معاون رییس هیات حشد شعبی عراق از پایان عملیات نیروهای مردمی در غرب موصل و تحقق تمامی اهداف این عملیات خبر داد. به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، ابومهدی المهندس، معاون حشد شعبی عراق گفت:«عملیات حشد شعبی در موصل با تحقق تمامی اهداف پایان یافت. ما ۱۴هزار کیلومتر مربع و ۳۶۰روستا را آزاد کردیم. نیروهای حشد شعبی توانستند ۲۰۰۰داعشی در غرب موصل را از پای درآورند.» حشد شعبی تاکنون توانسته بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از مرزهای عراق را پاکسازی کند که بین ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر از آن مربوط به مرزهای عراق با سوریه است.  

 کشته شدن 4 عضو پ.‌ ک. ‌ک

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داده که نیروهای مسلح این کشور 4عضو گروه پ‌.ک.‌ک که آماده حمله بودند را در منطقه کاتو در استان شرناق از پای درآورده‌اند. به گزارش آناتولی در چارچوب عملیات نیروهای مسلح ترکیه علیه مواضع پ‌.ک.‌ک با نام «شهید سرلشکر آیدوغان آیدین» که در منطقه کاتو در استان شرناق جریان دارد 4عضو این گروه کشته شدند. با در نظر گرفتن عملیات اخیر، شمار اعضای کشته شده گروه پ‌.ک.‌ک در عملیات اخیر به 14نفر رسیده است.

 

ارسال نظر