تهران رسما ۱۰۰۰ متکدی دارد/ شبکه‌های مافیایی تکدی‌گری برای معابر تهران سرقفلی دارند؟

۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - ۱۱:۴۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۷۳۱۶
تهران رسما ۱۰۰۰ متکدی دارد/ شبکه‌های مافیایی تکدی‌گری برای معابر تهران سرقفلی دارند؟

احمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در مورد طرح ساماندهی و جمع‌آوری متکدیان تهران توضیحاتی را ارائه کرده است. او در بخشی از صحبت‌هایش به فعالیت رسمی متکدیان در تهران اشاره کرده و گفته افرادی که رسما تکدی‌گری می‌کنند و مردم آنها را به وضوح می‌بینند عددشان در سطح شهر تهران حدود ۱۰۰۰ نفر است.

۱۰۰۰ نفر رسما در تهران تکدی‌گری می‌کنند

به گزارش ایسنا، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در مورد تعداد متکدیان پایتخت افزود: افرادی که رسما تکدی‌گری می‌کنند و مردم آنها را به وضوح می‌بینند عددشان در سطح شهر تهران حدود ۱۰۰۰ نفر است و این افراد حرفه‌شان تکدی‌گری است.

وی در مورد هزینه‌های جمع‌آوری هر متکدی ادامه داد: هزینه‌های آنها تخمین زده نشده است اما دردی است که شهروندان را اذیت می‌کند و باید انجام شود. حالا با هر هزینه‌ای که باشد. البته هزینه چندانی ندارد.

دستگاه‌های مرتبط جمع‌آوری متکدیان و سرشبکه‌ها چه می‌کنند؟

احمدی صدر در مورد شائبه سرقفلی داشتن معابر تهران نیز با بیان اینکه سرشبکه‌های مافیایی به کارگیری و استثمار متکدیان به گونه‌ای فعالیت می‌کنند و قطعا این باندها تقسیم‌بندی‌هایی را دارند، گفت: امکانش وجود دارد که چهارراه‌ها را مدیریت و کنترل کنند و این مسئله دور از ذهن نیست که بین خودشان سازماندهی‌هایی وجود داشته باشد، اما سوال اصلی این است که دستگاه‌های مرتبط در امر جمع‌آوری متکدیان و سرشبکه‌ها چه می‌کنند؟ در حالیکه باید یکبار برای همیشه با آنها برخورد شود و جریمه‌های سنگین و زندان برای آنها در نظر گرفته شود تا بتوانیم پیشرفت جدی در امر مبارزه با تکدی‌گری داشته باشیم.

 

ارسال نظر