پیشرفت 23 درصدی برنامه سوم توسعه تهران

۱۴۰۱/۱۰/۲۹ - ۱۱:۴۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۶۷۶۴
پیشرفت 23 درصدی برنامه سوم توسعه تهران

گروه راه و شهرسازی| بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۲۳ درصد برنامه سوم توسعه پیش نرفته است. این خبری است که دیروز مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد. او همچنین از «لغو قرارداد» دختر یکی از اعضای شورا به دلیل نوع استخدام خبر داد. این در حالی است که پیش از این، برخی از اعضای شورای شهر اعلام کردند، دختر خانم معدنی پور به دلیل جنجال‌های ایجاد شده از رییس دفتری مادر خود «استعفا» کرده است.

مهدی چمران، دیروز در یک نشست خبری با موضوع برنامه چهارم توسعه شهری با بیان اینکه برنامه‌های توسعه شهری آنگونه که باید اجرایی نشده‌اند، افزود: دلیل اجرایی نشدن این برنامه‌ها به این دلیل است که به‌صورت اجرایی تدوین نشده بودند. پایشی در شورای شهر تهران صورت گرفت که نشان می‌دهد بیش از ۲۳ درصد برنامه توسعه قبلی پیش نرفته است.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه تلاش ما این است به ایده‌های خود دست یابیم، گفت: صرف دوست داشتن برنامه نیست و ما علاقه‌مند هستیم ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس داشته باشیم اما حداکثر ۲ هزار دستگاه اتوبوس درحال کار هستند. با میزان بودجه و اعتبارات شهرداری تهران و وزارت کشور می‌توان متوجه شد انجام این کار عملیاتی نیست مگر اینکه شرایط خاص ایجاد شود. همچنین حداقل هزار و ۲۰۰ دستگاه واگن مترو نیاز است اما اگر همین اکنون هم پول واگن‌ها را بدهیم باز هم به این زودی‌ها ساخته نمی‌شود.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه برنامه چهارم توسعه با تاسی از بیان مقام معظم رهبری به‌صورت برنامه محور و عملیاتی تدوین شده است، تصریح کرد: برنامه چهارم توسعه به صورت مساله محور و بر بستر عملیاتی شدن تدوین شده است و اگر خوشبینانه نگاه کنیم تا پایان برنامه ۷ هزارو ۵۰۰ دستگاه اتوبوس وارد چرخه می‌شود.

وی گفت: برنامه چهارم توسعه شهری خوشبینانه و عملیاتی است و بر محور چند چالش اساسی تدوین شده است و این برنامه باید هر سال مورد ارزیابی قرار گیرد و شاخص‌های آن تدوین شود.

چمران با اشاره به احکام برنامه چهارم توسعه شهری گفت: ۱۴۵ حکم در این برنامه وجود دارد که بیشترین حکم در رابطه با حمل و نقل عمومی با ۴۱، ۲۵ حکم در بافت فرسوده و ایمنی، ۲۱ حکم در مسائل اجتماعی و ۳۷ حکم در حوزه هوشمندسازی است. وی درباره تعداد اتوبوس‌هایی که برای تهران تأمین می‌شود گفت: پیش بینی من این است که کمتر از هزار اتوبوس تحویل داده شودو بتوانیم ۶۰۰ اتوبوس را نیز بازسازی کنیم.۱۰ روز آینده برش‌های برنامه چهارم توسعه وارد شورای شهر خواهد شد دربرنامه این است که ۳۰۰ هزار دستگاه موتور برقی وارد تهران شود.

شرکت‌های شهرداری افزایش نمی‌یابند

چمران با اشاره به نیروی انسانی در برنامه چهارم توسعه گفت: کارکنان باید خاطر آسوده‌ای در ارتباط با کار داشته باشند و در ارتباط با میزان افراد گفته شده هر ساله باید ۴ درصد از نیروهای شهرداری تهران در بستر بازنشستگی یا خرید خدمت کاسته شود و در قبال او اجازه دارد نصف این میزان را در صورت نیاز جذب کند.

وی با اشاره به افزایش تعداد شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران گفت: جز یک سازمان فناوری نوین تصمیمی درباره افزایش شرکت‌ها و سازمان‌ها وجود ندارد. رییس شورای شهر تهران با اشاره به توسعه متروی تهران گفت: توسعه خطوط مترو باید وارد شورای عالی ترافیک شود و مصوبه آن دریافت شود. برای خطوط جدید نیز گفته شده چه میزان باید با توجه به تعداد واگن‌ها توسعه یابد.

لغو قرارداد دختر عضو شورا به دلیل نوع استخدام

چمران در خصوص بررسی موضوع انتشار فیش حقوقی رییس دفتر یکی از اعضای شورای شهر تهران، افزود: اعلام شده که این موضوع رسیدگی شود. رسیدگی خواهیم کرد و گفته‌ایم که فیش را بیاورند تا جزییات را بررسی کنیم تا متوجه شویم چگونه به این مبلغ رسیده و چه میزان از آن معوقه بوده است.

او افزود: البته در حال حاضر این فرد لغو قرارداد شده و علت اصلی دلیل نوع استخدام بوده که نباید این کار انجام می‌شده است. رییس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص برگشت مبالغ اخذ شده، گفت: در خصوص برگرداندن حقوق‌ها یا مبالغ، سیستم‌های نظارتی باید تصمیم بگیرند. البته نظر من برگرداندن مبالغ است.

وی با اشاره به حقوق اعضای شورای شهر تهران گفت: اعضای شورای شهر حقوق ندارند بلکه حق‌الجلسه می‌گیرند که این حق‌الجلسه بر اساس قانون توسط وزارت کشور به شورای عالی استان‌ها ارایه می‌شود و شورای عالی به تمام کشور و تهران این حق‌الجلسه را اعلام می‌کند.

چمران با اشاره به اینکه میزان دریافتی خود به عنوان ریاست شورا حدود ۱۸ میلیون تومان است، گفت: ما در جهت قناعت در این دوره حتی برای اعضای شورا لپ تاپ و ماشین خریداری نکردیم. علی رغم افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارکنان امسال بودجه شورا نسبت به سال قبل تنها هفت درصد اضافه شده است. به این ترتیب ما با کمال قناعت کار را به پیش می‌بریم.

وی ادامه داد: هر یک از اعضای شورا وقتی یک نفر را با خود می‌آورند این کار را می‌توانند انجام دهند. به این صورت که یک نفر به عنوان مشاور یا منشی و رییس دفتر می‌توانند با خود بیاورند به شرط آنکه این فرد استخدام نمی‌شود و در پایان کار خود با خود عضو می‌رود. البته برخی از اعضا نیز در تمام سال‌هایی که حضور دارند برای مشاور یا رییس دفتر خود از پرسنل شهرداری که سابقه و توانایی لازم را دارند استفاده می‌کنند.

 

ارسال نظر