پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به جشنواره تئاتر فجر منطقه‌ سه

۱۴۰۱/۱۰/۱۷ - ۰۷:۵۰:۴۸
کد خبر: ۱۹۶۲۱۹

حسین جوادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در آستانه برگزاری جشنواره تئاتر فجر منطقه‌ سه به میزبانی این استان پیامی منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، حسین جوادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در آستانه برگزاری سومین بخش از بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور با عنوان جشنواره تئاتر فجر منطقه‌ سه به میزبانی استان مازندران پیامی صادر کرد؛ متن این پیام بدین شرح است: 

بسم‌الله الرحمن الرحیم 

ملتی که تئاتر، نقاشی، عکس یا شعر ندارد، دریچه‌هایی به روی او بسته است.مقام معظم رهبری

 چه با شکوهست وقتی پهنه سبز مازندران که با فرهنگ و اصالت عجین است با هنر نمایش پیوندی محکم می‌خورد و هم آهنگ با خزر، موجی از شور و نشاط را در بین اهالی فرهیخته تئاتر به ارمغان می‌آورد.

تئاتر، هنری فاخر که حقایق زیستن را بر روی صحنه، مقابل چشمان به نمایش می‌گذارد و برش مقاطعی از زندگی اجتماعی و فردی را که گاهی از آن بی‌تفاوت عبور می‌کنیم را با نگاهی دیگر، برایمان روایت می‌کند و تلنگری می‌زند برای بهتر زیستن و به هر آنچه که با آن درآمیخته و مأنوسیم رنگ و بوی انسانی‌تر می‌دهد و ما را به تأمل و تعمق بیشتری وا می‌دارد. تعقل و اندیشه در هنر نمایش امری است بدیهی؛ و می‌بایست برای کمال گرایی به زبان و ابزار این هنر که تقریبا برداشتی از هفت هنر است، تمسک جست.

زبان هنری که همه فهم است و نگاهش جهان شمول؛ در حقیقت همزاد پنداری با ذات این هنر می‌تواند نگرش‌های متفاوتی را در درون هر انسانی به وجود آورد و این همان روح و کالبد واقعی هنر تئاتر است.

در این برهه از زمان که وقایع و حوادث مختلف در جامعه رخ داده که ابعاد فرهنگی و هنری آن بیش از هر چیزی به چشم می‌آید، اتفاق خوب برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر باعث خواهد شد تا با در نظر گرفتن ظرفیت‌های متنوع فرهنگی و اقلیمی ایران عزیز، از این فرصت مغتنم برای رونق بیشتر هنر نمایش و از طرفی تبادل تجارب هنری و فرهنگی استان‌های کشور، بهره برده شود. جشنواره منطقه‌ای تئاتر، به‌طور قطع می‌تواند گامی برای ایجاد وحدت و اتحاد، همدلی و همزبانی بیشتر بین هنرمندان و مخاطبان فهیم هنر تئاتر باشد.

این استان افتخار دارد تا میزبان جشنواره تئاتر فجر منطقه ۳ کشور باشد. بر خود لازم می‌دانم از همکاری و مساعدت معاونت هنری، و معاونت امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری مازندران، مرکز هنرهای نمایشی و سایر عزیزانی که بستر این اتفاق مهم را فراهم آوردند تشکر وافر داشته باشم. امیدواریم ره آورد این جشنواره که با حضور ۹ استان برگزار خواهد شد بالندگی و رشد ظرفیت‌های هنری و فرهنگی استان مازندران باشد و شاهد ارایه آثار فاخر از هنرمندان متعهد، توانمند و خلاق در معرفی مفاهیم و ارزش‌های ناب انسانی، اخلاقی و دینی در این جشنواره باشیم. ان‌شاءالله

حسین جوادی-  دبیر جشنواره و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران

 

ارسال نظر