اخبار

۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۷۴۵

سناریوهایی درباره زمان پایان تعطیلات مدارس

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سناریوهای مختلفی با توجه به زمان‌های احتمالی پایان تعطیلات مدارس طراحی شده است گفت: ستاد ویژه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاونان ذی‌ربط تشکیل شده که هر روز جلسه برگزار می‌کند و به فراخور زمان و شرایط اطلاع‌رسانی خواهد کرد. مهدی نویدادهم درباره موضوع بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات نوروز گفت: ضمن تقدیر از زحمات بی‌وقفه معلمان و مدیران مدارس در این شرایط، باید گفت که اگر پزشکان و پرستاران مجاهدان جبهه سلامت هستند، معلمان و مدیران مدارس نیز مجاهدان جبهه دانایی و معرفت‌اند چراکه در شرایط کنونی هم با تمام توان و امکانات فعالیت می‌کنند. او افزود: اکثر مدارس با استفاده از ظرفیت‌های استانی و ملی خدماتی را به دانش‌آموزان ارایه می‌کنند و امیدواریم شعار «مدرسه تعطیل است اما آموزش تعطیل نیست» را تحقق عملی ببخشیم. دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه تصمیم‌گیری درباره ادامه تعطیلی مدارس و سایر بخش‌ها در شرایط کنونی بر عهده ستاد ملی مقابله کروناست و اختیار این کار از همه نهادها و دستگاه‌ها گرفته شده گفت: ما منتظر تعیین تکلیف ستاد هستیم تا بدانیم این جریان تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد. نوید ادهم با اشاره به اینکه سناریوهای مختلفی با توجه به زمان‌های احتمالی پایان تعطیلات مدارس طراحی شده است گفت: از روز اول این قضیه ستاد ویژه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاونان ذی‌ربط تشکیل شده که هر روز جلسه برگزار می‌کند و به فراخور زمان و شرایط اطلاع‌رسانی خواهد کرد. او تاکید کرد: فعلا فرض ما بر این است که بعد از تعطیلات نوروزی بتوانیم مدارس را برپا کنیم، در این صورت فقط یک ماه اسفند را از دست داده‌ایم که با آموزش‌های مجازی جبران می‌شود و پنجشنبه‌های اردیبهشت را هم احتمالاً بازگشایی می‌کنیم. دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: ما در سنوات گذشته معمولاً تا پایان اردیبهشت ماه کلاس‌ها را برگزار می‌کردیم و تا اواسط خردادماه همزمان برگزاری امتحانات بود اما امسال امتحانات تا انتهای خرداد ادامه پیدا خواهد کرد. نوید ادهم در یک برنامه رادیویی، از خانواده‌ها درخواست کرد که در ایام تعطیلی فرزندان از سخت‌گیری‌های بی‌مورد آموزشی خودداری کنند و محیط خانواده را محیط شاد و بانشاط نگه دارند و آموزش را به معلمان بسپارند.

افزایش تعداد آتش‌سوزی‌های جنگلی در سال ۹۸

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی ضمن بیان اینکه امسال آتش‌سوزی‌ در جنگل نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است، گفت: توصیه ما به همه این است که نوروز امسال در خانه بمانند. علی عباس‌نژاد با تاکید بر اینکه توصیه ما به تمام مردم این است که در ایام نوروز به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ در خانه بمانند و در این ایام به طبیعت مراجعه نکنند، اظهار کرد: به هرحال نیروهای منابع طبیعی طی این ایام در حال آماده باش هستند. او ادامه داد: امیدواریم مردم نیز مراعات کنند و با عدم حضور در اماکن عمومی کمک کنند تا این ویروس بیش از این گسترش پیدا نکند. فرمانده یگان حفاطت منابع طبیعی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد از تخریب‌ها و آسیب‌ها به منابع طبیعی علت انسانی دارد، به ایسنا گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که امسال با عدم ورود مسافر به شهرهای مختلف، آتش‌سوزی و تخریب به طبیعت کمتر اتفاق افتد. عباس‌نژاد در ادامه با بیان اینکه متاسفانه امسال آتش‌سوزی‌های بیشتری در عرصه‌های جنگلی نسبت به سال‌های قبل رخ داد، گفت: برخی از این آتش‌سوزی‌ها در مناطق صعب‌العبور بود و از آنجایی که امسال امکان اطفای حریق هوایی نداشتیم آتش‌سوزی‌ها افزایش داشت. به گفته وی، امسال در مراتع نیز به دلیل بارندگی‌های خوب ابتدای سال و پوشش گیاهی انبوه آتش‌سوزی‌های بیشتری نسبت به سال‌های قبل رخ داد. فرمانده یگان حفاطت منابع طبیعی در پایان ابراز امیدواری کرد که سال جدید با گشت‌های هدفمند و انجام قراردادهای حفاظتی دقیق‌تر بتوان بیش از پیش از عرصه‌های منابع طبیعی حفاظت کرد. تا تابستان امسال در ۱۶۰۰ هکتار از جنگل‌های کشور آتش‌سوزی به وقوع پیوسته بود.

ماجرای کلیپ ریزش بادمجان از آسمان

رییس پلیس امنیت تهران بزرگ از دستگیری سازندگان ویدیوی بارش بادمجان در پایتخت خبر داد. علی ذوالقدر با اشاره به انتشار ویدیو بارش بادمجان در پایتخت که روز گذشته در فضای توییتر و اینستاگرام منتشر شده و خیلی زود فراگیر شد، گفت: به دنبال رویت این ویدیو عوامل پلیس امنیت رسیدگی به موضوع را آغاز کرده و با انجام اقدامات پلیسی سازندگان این ویدئو را شناسایی کردند. او افزود: با هماهنگی مقام قضایی این افراد که پنج نفر بودند دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند که در جریان بازجویی‌ها گفتند که دانشجو هستند و برای تمرین جلوه‌های ویژه دست به اجرای این طرح زده و آن را در گروه متعلق به خودشان بارگذاری کرده‌اند و به شکل اتفاقی در فضای مجازی منتشر شده است. رییس پلیس امنیت تهران بزرگ با تاکید بر اینکه اعضای گروه خود را متعلق به هیچ جریان و جناحی نبودند، گفت: پرونده این افراد برای ادامه روند رسیدگی روانه دادسرا شد.

 

ارسال نظر