۸۳۵ ابتلا و ۱۱ فوتی جدید کرونا در کشور

۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۰۰:۳۸:۱۴
کد خبر: ۱۶۴۹۴۵
۸۳۵  ابتلا  و ۱۱ فوتی جدید کرونا در کشور

آخرین آمار ابتلا و فوتی کروناویروس جدید در کشور اعلام شد. علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، ضمن اعلام افزایش موارد قطعی ابتلا به کروناویروس جدید در کشور گفت: بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی از روز دوشنبه تا ظهر سه شنبه، ۸۳۵ مورد جدید قطعی ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که متاسفانه از این موارد جدید، ۱۱ تن جان باختند. او گفت: بر این اساس کل موارد ابتلای قطعی کروناویروس جدید در کشور ۲۳۳۶ و متاسفانه مجموع موارد فوتی آن ۷۷ تن گزارش شده است. وی با اشاره به افزایش آمار بهبودیافتگان بیماری، گفت: در مجموع ۴۳۵ تن از بیماران نیز بهبود یافتند. اما ابتلای رییس اورژانس کشور و 2 نفر از مدیران سازمان نظام پزشکی به ویروس کرونا نیز دیروز به‌طور رسمی اعلام شد.

   داروهای ضدکرونای ایران موثرتر از چین

دیروز وزیر بهداشت در واکنش به برخی انتقادها در طرح بیماریابی خانه به خانه کرونا، ضمن تکذیب حضور در درب منازل افراد، گفت: با استفاده از زیرساخت‌های پرونده الکترونیک سلامت، ۳۰۰ هزار اکیپ در مراکز درمانی، پایگاه‌های بسیج و مدارس اقدام به اخذ اطلاعات از مردم خواهند کرد.

سعید نمکی در مورد طرح خانه به خانه برای بیماریابی مبتلایان به کروناویروس، گفت: پس از آنکه اعلام کردیم چنین طرحی وجود دارد این تلقی پیش آمد که قرار است درب تک تک خانه‌هارا بزنیم یا داخل خانه‌ها شویم. این کار مانند آن است که در دنیای امروز با وجود ماشین حساب از چرتکه استفاده کنیم.

او با اشاره به وجود زیرساختی همچون پرونده الکترونیک سلامت، بیان کرد: این ساختار که مدت‌ها بود بر زمین مانده بود، بهار امسال راه‌اندازی شد و ما امروز با استفاده از ظرفیت‌های آن و داشتن اطلاعات خانوار با طراحی سامانه‌ای قرار است ۳۰۰ هزار اکیپ را در سراسر کشور آماده حضور در مراکز بهداشتی_درمانی تحت اختیارمان، کرده و در صورتی که لازم شد در پایگاه‌های بسیج و مدارس باشند تا اطلاعات تک تک افراد را به دست آوریم. وی گفت: بیش از 99.5 درصد موارد پیگیری بدون تماس با افراد و از طریق پرونده الکترونیک سلامت خواهد بود.

او همچنین گفت: خوشبختانه داروهای ضد ویروس ایران بیش از کشور چین روی بیماران مبتلا به کرونا اثر داشته است. به لطف خدا و تلاش شبانه روزی همکاران نظام سلامت کشور؛ در روند بهبودی افراد مبتلا به ویروس کرونا، در دنیا کشور دوم هستیم. وزیر بهداشت گفت: علیرغم برخی شیطنت‌ها و ایجاد ابهام در آمار وزارت بهداشت، سازمان جهانی بهداشت و دبیرکل این سازمان، روز گذشته طی بیانیه‌ای بر اطلاعات، آمار و گزارش‌های اعلامی وزارت بهداشت صحه گذاشته و اعلام کردند این آمار و سیستم گزارش‌گیری ایران تماما مورد تایید این سازمان است.

   گیلان، قم و تهران

در صدر ابتلا به کرونا در کشور

معاون بهداشت وزیر بهداشت نیز با ابراز امیدواری نسبت به روند بهبودی مبتلایان به کروناویروس جدید و افزایش قابل توجه بهبودیافتگان آن، در عین حال گفت: همچنان سه استان گیلان، قم و تهران در صدر ابتلا به این بیماری قرار دارند.

علیرضا رییسی ضمن اشاره به آخرین آمار بروز بیماری کووید ۱۹ در کشور، گفت: خوش‌بختانه مجموع بهبودیافتگان این بیماری در کشور به ۴۳۵ نفر رسیده است و نسبت افرادی که بهبود می‌یابند و از بیمارستان مرخص می‌شوند روند بسیار خوبی دارد.

او گفت: همچنان سه استان گیلان، قم و تهران در صدر ابتلا به این بیماری هستند؛ گرچه روند قم تقریبا به حالت ثابت رسیده است، اما همچنان موارد در این سه استان زیاد است و در سایر استان‌ها به صورت تک‌گیر ابتلا وجود دارد. رییسی تاکید کرد: از ابتدا تاکنون بیش از ۸ هزار و ۵۳۲ نفر مشکوک به این بیماری که در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند، برای ۵ هزار و ۷۳۷ نفر تست انجام شده که از این میان ۲ هزار و ۳۳۶ نفر تاکنون جواب تست آنها مثبت قطعی بوده است.

او در ادامه درباره جلسه‌ای که با هیاتی از نمایندگان سازمان بهداشت جهانی در محل وزارت بهداشت برگزار شد نیز گفت: هیات فنی از سازمان جهانی بهداشت و منطقه امرو و دو تن از کارشناسان کشور چین در این جلسه حضور داشتند. در این جلسه بحث‌های فنی و تکنیکالی در ارتباط با نوع غربالگری، نوع تشخیص، درمان و... این بیماری مطرح شد. همچنین این زبان مشترک وجود داشت که باتوجه به اینکه این ویروس جدید و با رفتار ناشناخته است، باید کشورها تجربیات را در اختیار یکدیگر قرار دهند تا بتوان بر این ویروس فائق آمد.  رییسی تاکید کرد: همچنین مسائلی در ارتباط با بحث مرزها و چگونگی بحث‌هایی در ارتباط با پیشگیری، ایزولاسیون و خدمات در منزل و انواع داروهای جدیدی که در دست بررسی است نیز مطرح شد.

   تعطیلی مدارس تا چه زمانی ادامه دارد

تعطیلی مدارس نیز مساله مهم برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها شده است. وزیر آموزش و پرورش در این رابطه گفت: روز جمعه پیش رو، درباره وضعیت هفته آینده مدارس تصمیم‌گیری خواهد شد که آیا مدارس تعطیل می‌شود یا خیر و حدود و بازه زمانی این تعطیلی در کدام استان‌ها خواهد بود. محسن حاجی میرزایی در پاسخ به اینکه تعطیلی مدارس تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟ گفت: بر اساس اختیارات ستاد ملی مدیریت کرونا، وضعیت استان‌ها رصد و متناسب با شرایط پیش بینی شده درباره تعطیلات تصمیم‌گیری و اعلام می‌کنند. او افزود: روز جمعه پیش رو درباره وضعیت هفته آینده مدارس تصمیم‌گیری خواهد شد که آیا مدارس تعطیل می‌شود یا خیر و حدود و بازه زمانی این تعطیلی در کدام استان‌ها خواهد بود. حاجی میرزایی اضافه کرد: ما دایما درباره آموزش مجازی، بازخورد می‌گیریم و متناسب با بازخوردها واکنش نشان می‌دهیم و به تدریج آمادگی‌های ما در زمینه آموزش‌های مجازی بیشتر خواهد شد. حاجی میرزایی ادامه داد: مهم‌ترین ماموریت آموزش و پرورش این است که اطمینان پیدا کند که آموزش تعطیل نمی‌شود و ما باید از باز بودن مدارس به خاطر اجتماعات و خطراتی که سلامتی آنان را تهدید می‌کند، جلوگیری کنیم .او افزود: خوشبختانه حرکت گسترده‌ای در سطح کشور شروع شده و صداوسیما و شبکه آموزش به کمک نهاد تعلیم و تربیت آمده و برای جبران این کاستی کمک می‌کنند.

 

ارسال نظر