معافیت موقت 6 ماهه برای مشمولان معتاد برای ترک اعتیاد

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۷۷۸

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: معافیت موقت 6 ماهه برای مشمولان معتاد، صرفا یک‌بار صادر می‌شود و در صورت ترک اعتیاد و ارایه گواهی از مراجع مربوطه به خدمت سربازی اعزام می‌شوند. تقی مهری در این باره اظهار کرد: کلیه مشمولان قبل از اعزام به خدمت از نظر وضعیت جسمانی و روانی توسط پزشکان معاین اولیه در سراسر کشور معاینه می‌شوند تا مشمول بیمار به خدمت سربازی اعزام نشود.

او گفت: براساس ماده 39 قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولانی که به مواد مخدر اعتیاد دارند و به هنگام معاینه اولیه شناسایی می‌شوند، از سوی مراکز وظیفه عمومی برای ترک اعتیاد به مدت حداکثر 6 ماه به مراجع مربوطه معرفی می‌شوند. رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا عنوان کرد: معافیت موقت شش ماهه برای مشمولان معتاد، صرفا یک‌بار صادر می‌شود و پس از اتمام مهلت مقرر و انجام اقدامات درمانی در صورت ترک اعتیاد و ارایه گواهی از مراجع مربوطه به خدمت سربازی اعزام می‌شوند.

مهری تصریح کرد: مشمولانی که سابقه اعتیاد داشته‌اند و سلامتی آنان در شورای پزشکی وظیفه عمومی محرز شده، قبل از اعزام به خدمت، از سوی وظیفه عمومی تعهدی مبنی بر عدم اعتیاد از آنان اخذ می‌شود و خانواده آنان نیز در جریان گواهی و تعهد قرار می‌گیرند.

این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: سربازانی که حین خدمت به مواد مخدر، اعتیاد دارند،

شناسایی و در واحدهای مستقل و مخصوص به کارگیری و به مراجع مربوطه ترک اعتیاد معرفی می‌شوند و در طول خدمت سربازی نیز تحت نظر قرار می‌گیرند.

 

 

ارسال نظر