اخبار

۱۳۹۸/۱۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۶۸۹

حقوق کارکنان آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بخشنامه افزایش تا سقف ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد. در این بخشنامه ابلاغی آمده است: تصویر بخشنامه سازمان برنامه و بودجه در ارتباط با افزایش تا سقف ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری به منظور رفع تبعیض و رعایت عدالت در پرداخت‌های نیروی انسانی ارسال می‌شود.

طبق مفاد این بخشنامه؛ از تاریخ اول اسفند ۹۸ امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری کلیه کارکنان به میزان ۵۰ درصد افزایش می‌یابد و حقوق و مزایای کارکنان قرارداد انجام کار معین (مشخص) موضوع بند «ب» ماده ۲۸ قانون برنامه ششم توسعه، معادل ۸۰ درصد حقوق و مزایای کارکنان پیمانی همتراز تعیین شده است که نحوه اعمال این افزایش براساس دستورالعملی خواهد بود که با پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام خواهد شد.

شکار و کشتار تفاوت بسیاری دارند

یک متخصص زیست‌شناسی جانوری با اشاره به اینکه میان «شکار» و «کشتار» تفاوت و فاصله بسیاری وجود دارد، گفت: من مخالف کشتار هستم و کشتار امر مذمومی است اما با شکار قانون‌مند و محدود موافق هستم. مجید نواییان با بیان اینکه شکار قانون‌مند اصولی دارد، اظهار کرد: یک شکارچی قانون‌مند هیچگاه یک راس ماده یا بره را شکار نمی‌کند و حتی اگر تعداد نرها نیز به حد استاندارد در آن جمعیت نرسد پروانه شکار صادر نمی‌شود چراکه سالانه در برخی از مناطق حفاظت شده ایران که مازاد جمعیت نر را داشته باشد پروانه شکار برای نرهای سالخورده آن صادر می‌شود و هزینه آن صرف نگهداری مناسب‌تر از ماده‌ها و بره‌های آن‌گونه می‌شود. او با اشاره به اینکه شکار قانونی موضوعی است که در تمام جهان اصول و قواعدی دارد، تاکید کرد: شکار در تمام کشورهای جهان انجام می‌شود و نه‌تنها شکار باعث کاهش جمعیت گونه‌ها نمی‌شود بلکه موجب افزایش تعداد آن‌گونه می‌شود. مدیر موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد در ادامه به ذکر مثالی پرداخت وگفت: سال ۲۰۱۶ در کشور مجارستان حدود دو میلیون پروانه شکار برای «شوکا» صادر شد و در آن شرایط همه باید می‌گفتند این‌گونه در مجارستان منقرض شد اما برعکس جمعیت شوکا در مجارستان افزایش هم یافت. تعداد بسیار کمتری از اینگونه در ایران زندگی می‌کنند چراکه در کشور ما تنها از حیات وحش «حفاظت» و به مساله «تکثیر» جمعیت گونه‌ها کمتر توجه می‌شود. نواییان همچنین اظهار کرد: «کل» و«پازن» که نماد ایران است حدود ۵۰ سال پیش به امریکا برده شد واکنون تعداد پروانه‌های صادر شده برای شکار «کل» در امریکا بیشتر از ایران است و این به آن معنی‌ است که این‌گونه در این کشور آنقدر تکثیر شده که پروانه شکار برای آن صادر می‌شود اما در ایران به علت جمعیت کم این‌گونه پروانه شکار برای آن صادر نمی‌شود. او افزود: شاید فعالان محیط زیستی که مخالف شکار هستند در واقع مخالف کشتار باشند و نه شکار قانونمند که در تمام جهان انجام می‌شود. فعالان محیط زیست کشور نیز در زمینه اینکه کشتار انجام نشود دغدغه خوبی دارند و به‌نظر می‌رسد به علت بی‌توجهی به تکثیر است که گاهی با شکار مخالفت می‌کنند. این متخصص زیست‌شناسی جانوری با اشاره به اینکه در حوزه سازمان‌های مردم نهاد نیز باید یک بازنگری اساسی شود، گفت: باید سمن‌ها ابتدا نظام‌مند شوند و در مرحله بعد به برخی از این سازمان‌های مردم نهاد آموزش و آگاهی داده شود چراکه امروزه هر کسی در فضای مجازی کانالی را راه‌اندازی می‌کند و نظراتی ارایه می‌دهد که از تفکر، تعقل و آگاهی نشات نمی‌گیرد. اگر شخصی عضو سمنی است و می‌خواهد در مورد مساله‌ای نظر بدهد بهتر است ابتدا اطلاعات خود را در آن زمینه افزایش دهد.

 

ارسال نظر