اخبار

۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۶۰۱

کرونا در کمین کودکان خیابانی

عضو   هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس حضور کودکان خیابانی و زباله گرد در خیابان‌ها را عاملی موثر در انتشار ویروس کرونا دانست و از بهزیستی و شهرداری‌ها خواستار جمع‌آوری آنها شد. روح‌الله بابایی صالح حضور کودکان کار در خیابان‌ها را با توجه به فراگیر شدن ویروس کرونا بسیار خطرناک و عاملی موثر در انتشار این ویروس دانست و گفت: در حالی که سلامت مردم به دلیل فراگیر شدن این ویروس در معرض خطر است همچنان شاهد حضور کودکان خیابانی و زباله گرد بدون استفاده از لوازم بهداشتی در سطح شهر هستیم. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر آمارها حاکی از اندک بودن تعداد کودکان مبتلا به ویروس کروناست اما بر اساس اظهارات پزشکان این کودکان به راحتی ویروس را به خانواده منتقل می‌کنند و جان افراد مسن و سالمند خانواده را در معرض خطر قرار می‌دهند بنابراین نیاز است تدابیر لازم برای جمع‌آوری آنها از سطح خیابان از سوی دستگاه‌های متولی اتخاذ شود. او با انتقاد از اینکه سال‌هاست شاهد حضور کودکان خیابانی و زباله‌گرد در خیابان‌ها هستیم، به خانه ملت گفت: جمع‌آوری و ساماندهی این قشر کودکان مورد غفلت دستگاه‌های مسوول قرار گرفته و هر چند هر سال دستگاه‌ها از جمع‌آوری و ساماندهی آنها سخن می‌گویند اما متاسفانه همچنان شاهد فعالیت آنها هستیم؛ می‌طلبد یک بار برای همیشه دستگاه‌ها به وظیفه خود عمل کرده و نسبت به ساماندهی آنها اقدام کنند. نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس دهم یادآور شد: شرایط فعلی کشور مانند گذشته نیست و نباید و از موضوع کودکان خیابانی غافل شد زیرا ویروس کرونا با هیچ کس شوخی ندارد.

میزان تخلفات  روانشناسان و مشاوران در سال ۹۸

معاون انتظامی و رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، میزان تخلفات روانشناسان و مشاوران کشور در سال ۹۸ را تشریح کرد.

حسین مصباح به ارایه گزارش تخلفات روانشناسان و مشاوران کشور در سال ۹۸ پرداخت و گفت: طی سال جاری حدود ۹۰۰ فقره پرونده شکایت یا گزارش به سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اطلاع داده شده است. همچنین در سال جاری سازمان روانشناسی و مشاوره حدود ۶۰۰ مورد بازرسی حضوری یا مجازی به منظور بررسی نحوه عملکرد روانشناسان و مشاوران انجام داده که در پی آن حدود ۱۸۰ مورد (فرد یا موسسه) به سازمان احضار شدند؛ از این میان ۸۰ مورد از آنها با پذیرش اشتباهات خود متعهد به اصلاح یا توقف فعالیت خود در حوزه روانشناسی یا مشاوره شدند. معاون انتظامی و رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: همچنین حدود ۱۵ مورد اعمال مجرمانه در حوزه روانشناسی و مشاوره طی سال جاری صورت گرفته که جرم اغلب آنها ارایه خدمات روانشناسی و مشاوره کشور بدون داشتن پروانه از سوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده‌ است؛ پرونده این متخلفان به دادگاه ارجاع شده که برای سه مورد از آنها حکم صادر شده است. به گفته مصباح، جعل مدرک، ارایه خدمات روانشناسی و مشاوره کشور بدون داشتن پروانه از سوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور (دخالت در امر غیرتخصصی)، جعل عنوان به قصد فریب مردم و ... از جمله اعمال مجرمانه در حوزه روانشناسی و مشاوره محسوب می‌شوند.او در ادامه با اشاره به تخلف موسسه «همکده» که از طریق مشاوره‌های تلفنی خدمات روانشناسی و مشاوره‌ای ارایه می‌کنند، به ایسنا گفت: بسیاری از روانشناسان و مشاوران موسسه مذکور فاقد پروانه و صلاحیت در حرفه روانشناسی و مشاوره هستند.

کشف ۱۵ تن موادمخدر در کشور

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۱۵ تن مواد مخدر در کشور در یک هفته خبر داد.

ناصر اصلانی در تشریح این خبر اظهار کرد: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۲۰۳۲ کیلوگرم) حدود ۲۸ درصد افزایش دارد. او افزود: ۱۲۷۶۵ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۸۳ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است. معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: همچنین از این میزان ۲۰۰۰ کیلوگرم حشیش، ۲۸۸ کیلوگرم هرویین، ۸۱ کیلوگرم گراس، ۲۸۷ کیلوگرم شیشه و ۳۹ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.اصلانی اظهار کرد: در هفته گذشته در مجموع ۷۸۹۰ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر به ویژه در طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۳۶۷۹ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۴۰۷۴ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. همچنین در میان دستگیرشدگان این هفته ۱۳۷ نفر از اتباع بیگانه هستند.او با بیان اینکه بالغ بر ۸۹ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان است، اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۳۸۵۹ کیلوگرم مربوط به استان کرمان و معادل ۲۵ درصد کشفیات کشور است و سیستان و بلوچستان با ۳۸۰۰ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۲۷۱۸ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۴۱۲ کیلوگرم، یزد با ۸۰۶ کیلوگرم، خراسان رضوی با ۶۸۶ کیلوگرم و تهران با ۵۰۹ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

ارسال نظر