اخبار

۱۳۹۸/۱۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۸۹۶

طرح ویژه پلیس برای تامین امنیت انتخابات

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از اجرای طرح ویژه امنیت انتخابات در پایتخت خبر داد. پرویز یعقوبی در این باره گفت: پلیس پایتخت طرح تامین امنیت انتخابات را تدوین و به تمامی رده‌های فاتب ابلاغ کرده است که بر اساس آن تمامی تمهیدات لازم برای تامین امنیت انتخابات پیش بینی و اتخاذ شده است. او با بیان اینکه در اجرای این طرح از ظرفیت مناطق آموزش و پرورش، فرمانداری تهران و ... نیز بهره گرفته شده است، گفت: در روز رای‌گیری تدابیر امنیتی و انتظامی و همچنین ترافیکی لازم در محل و شعب اخذ رای اتخاذ و تمهیدات لازم برای قبل و بعد از رای‌گیری نیز پیش بینی شده است. یعقوبی با بیان اینکه تمامی اقدامات در قالب قرارگاه تامین امنیت انتخابات موسوم به قرارگاه امام علی (ع) صورت خواهد گرفت، گفت: تمامی شعب و صندوق‌های اخذ رای در سراسر پایتخت شناسایی و بر اساس چالش‌های امنیتی و اطلاعاتی تمهیدات ویژه برای هر کدام اندیشیده شده است. او با تاکید بر اینکه پلیس امنیت صندوق‌ها را در روز انتخابات تامین خواهد کرد، گفت: ماموران پلیس برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر انتخابات و تامین امنیت آن در آماده‌باش کامل هستند.

واریز «عیدی» برای دانشجو - معلمان

وزیر آموزش و پرورش از پرداخت عیدی به دانشجوـ معلمان برای اولین‌بار خبر داد. محسن حاجی میرزایی در پیامی توییتری نوشت: پس از رایزنی‌های گسترده با دولت و نهادهای مسوول برای اولین‌بار امسال دانشجو-معلمان آموزش و پرورش هم عیدی دریافت خواهند کرد. او پیش از این اعلام کرده بود که با توجه به تصویب‌نامه ۱۴۳۸۸۹/ت ۵۶۰۰ هـ مورخ ۸ بهمن ماه ۱۳۹۸ هیات وزیران با موضوع نحوه پرداخت پاداش آخر سال ۱۳۹۸، عیدی به دانشجو معلمان پرداخت می‌شود. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ماده ۶ قانون مستخدمین خدمت به وزارت آموزش‌وپرورش، گفته بود: دانشجویان متعهد خدمت در آموزش‌وپرورش به نسبت مدت تحصیل تمام‌وقت در سال ۱۳۹۸، از پاداش آخر سال «عیدی» بهره‌مند خواهند شد.

جمع‌آوری ۳۰ هزار معتاد متجاهر در پایتخت

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از جمع‌آوری ۳۰ هزار معتاد متجاهر در پایتخت خبر داد. عبدالوهاب حسنوند رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در همایش بررسی آسیب‌های اجتماعی ناشی از مصرف مواد مخدر در منطقه شوش، مولوی و هرندی گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم اقدامات خوبی انجام دهیم در منطقه شوش، مولوی و هرندی طرح از ۷ بهمن ماه سال ۹۷ آغاز شد و اقدامات خوبی توسط پلیس پیشگیری و سرکلانتری‌های ششم و هفتم انجام شد. وی ادامه داد: ۳۰ هزار معتاد متجاهر از این منطقه در این مدت جمع‌آوری شده است و بیش از ۶ میلیارد تومان برای بازپروری و درمان و اقدامات تربیتی این افراد هزینه شده است. رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: همچنین ۵۰۰ زن معتاد متجاهر در جنوب تهران که حدود ۲۰۰ زن معتاد متجاهر در منطقه شوش، مولوی و هرندی بودند؛ ۴۵ نفر قاچاقچی مواد مخدر و ۶۵۰۰ خرده فروش دستگیر شده‌اند. حسنوند ادامه داد: ۳۲۴ حکم ورود به منزل داشتیم و ۹۰ باب مسکونی پلمپ شده است از سال گذشته ۵۴۰ کیلو انواع مواد مخدر و ۱۹۲ لیتر مشروبات الکلی کشف شده است و سرقت در این منطقه را شاهد بودیم.

او با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در ۲۰ روز گذشته اظهار کرد: ۸۴۲ معتاد متجاهر در مدت ۲۰ روز گذشته جمع‌آوری شده‌اند که اغلب معتادان منع پذیرش هستند. در این مدت ۸ قاچاقچی و ۶۴ خرده فروش دستگیر شده‌اند.

 

ارسال نظر